"דה-נשיונל": אם חיזבאללה יכנס לעימות עם ישראל לבנון תהפוך לעזה

"אם חיזבאללה אכן יממש את איום המלחמה שלו, לבנון תהפוך להיות בדיוק כמו עזה" – כך כותב היום כתב העת האמריקאי "דה הנשיונל" .

"מדינות רבות רואות בחיזבאללה כוח מערער את היציבות באזור, הפעם המצב שונה ממלחמת 2006 ישנו אישור אזורי מרומז לתגובה צבאית ישראלית הרסנית" – ממשיך העיתון.

"ישראל הבהירה היטב כי הפעם מלחמה בלבנון תוביל להרס נרחב של המדינה. בניגוד לשנת 2006, כאשר ארה"ב דחקה בישראלים לא למחוק את לבנון, מחשש שהדבר יערער את ממשלתו של ראש הממשלה דאז פואד סניורה" .

"בנוסף דעת האזרחים בלבנון השתנה מאז 2006 . למספר הולך וגדל של אזרחים לבנונים נמאס מהנתיב שבו מוביל חיזבאללה את ארצם להרס וחורבן . אף אחד מהם לא רוצה לשלם מחיר עבור הברית של חיזבאללה עם איראן. יותר ויותר, קהילות בשטח גילו נכונות להתנגד או לנקוט צעדים נגד חיזבאללה, כפי שקרה בשנה שעברה בח'אלדה, בכפר הדרוזי שוואי'ה, ולאחר מכן בעין אל רומנה".

"לבנון לא יכולה עוד להרשות לעצמה להישאר בת ערובה לסדר היום של חיזבאללה ושל איראן" – מסיים העיתון.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט העיר באשר לנאמר בכתבה כי "נסראללה לא רוצה בעימות, איראן בטח לא רוצה בעימות בעת הזאת וגם ישראל לא רוצה מלחמה. יש הבדל בין עימות מלא ומלחמה כוללת לבין סבב הסלמה או חלופת מהלומות מקומית ומוגבלת. הבעיה של כל השחקנים שזה לא נשלט ולא ניתן להבטיח שהאיומים לא יגררו מעשה ושהמעשה לא יגרור את כולם למלחמה כוללת. כאן נכנסת ישראל ביכולת להציב כוננות ומוכנות מול האיומים, להבהיר לארגון ולעולם מה יהיה המחיר של כל פגיעה באסדות וכו' ".

Supporters of Hezbollah mourn as they listen to the story of Imam Hussein during Ashura Day procession in southern Beirut, Lebanon, on August 9. EPA

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב