חיזבאללה משנה אסטרטגיה מ"הגנה" למתקפה בעזרת רוח גבית מרוסיה ואיראן

"לבנון מאבדת איזון ומחכה להוכשטיין: שום דבר לא יתרחש לפני ספטמבר"  – כך הכותרת בעיתון הלבנוני אלמוסתקבל.

האם חיזבאללה נקלע לדילמה של הסלמה בגבולות עם ישראל, בכך שהציב את לעצמו את מגבלת הזמן שקבע לסיום הסכם התיחום הימי לפני תחילת ספטמבר תחת איום מלחמה ומתכוון לתקוף את פלטפורמות הגז והנפט הישראליות?

שאלה גדולה שעולה בין הפוליטיקאים ואנשי המערכת הביטחונית עם מרווח הזמן המצומצם שנותר ישנם שתי אפשרויות, שהטובה שבהן היא מרה עבור חיזבאללה, או לסגת מהמועד שקבע נסראללה או להמשיך ולאיים ו"לשבור" את דבר האיום שהציב נסראללה לישראלים , או שהוא יתחייב למועד האחרון כפי שהצהיר ולוקח את "הסיכון הצבאי המחושב" עם ההשלכות הלא מחושבות שלו על הזירה הפנימית שלו בתוך לבנון , במיוחד לאור האיום של בכירים ישראלים "למחוק את כל הפרבר " במקרה של נסיון חיזבאללה לכל פעולה צבאית נגד ישראל.

במהלך השעות האחרונות חיזבאללה חידד את איומיו ומדגיש את המועד שנקבע לקבלת התשובה הישראלית הסופית ולהכריע את גורלו של הסכם התיחום הימי במתכונתו הסופית לפני חודש ספטמבר .

המזכ"ל, שייח' נעים קאסם אמר כי "איננו מודאגים מהסחבת של הישות הציונית לא נחכה עוד הרבה ולא נמתין למערכת הבחירות בישות, "חיזבאללה" הוא כוח התומך במדינה ולא יתן לה להמשיך וליסבול ." ( קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב)

אתר החדשות הלבנוני הפועל בדרום המדינה מדווח כי "חיזבאללה מקבל רוח גבית מרוסיה ואיראן ומשנה את האסטרטגיה שלו מ"הגנה" למתקפה , ומאיים לתקוף את ישראל אם לא יענו לדרישותיו ! ".

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט , גיא א. , מעריך , בהתייחס לכתבה , כי  "נסראללה לא מאיים במלחמה אלא בתקיפת שדה "כריש" או מתקני גז אחרים. נסראללה לא שינה דבר באיומיו שכוללים , כבר שנים, איומי תקיפה כאלה או אחרים במסגרת ״ההגנה״ על לבנון שניכס לעצמו.
נסראללה לא רוצה מלחמה, הוא מבין בדיוק מה משמעויות מלחמה עבורו ועבור לבנון אבל הוא בונה על אינטרס ישראלי שגם לא רוצה מלחמה וחושב שניתן יהיה להסתפק בסבב מהלומות קצר אם יממש את איומיו. השאלה היא עד כמה הוא טועה ומעריך לא נכון. את זה ישראל תצטרך להסביר לו ככל שיתקרב המועד."

المسيرات أدخلت إسرائيل بمعادلات وحسابات جديدة وما بعد المسيرات ليس كما  قبلها.. إسرائيل تعترِف “الحرب الجويّة مع حزب الله بدأت والقادِم أخطر”..  مركز الأمن القومي “عدم الردّ تجنب إسرائيلي للمواجهة” | رأي

קרדיט לתמונה: ראי אליום