סוריה:מפת פריסת הכוחות בשנת 2017 מול שנת 2018-ההתקדמות המופלאה.

נראה כי למשטר אסד יש סיבה לשמוח אבל בטח לא לצאת מהכלים .

במהלך השנה האחרונה הצליח צבא סוריה בעזרת המיליציות השיעיות הנאמנות לאירן ובעזרת חיל האוויר הרוסי לשבור את שדרת הכוח של כוחות המורדים וגם את של כוחות דאעש. גם בנות הברית בהובלת ארה"ב תרמו את חלקם בהעלמת הנוכחות של דאעש מעל אדמת סוריה.

אלא שארה"ב לא הסתפקה במשימה זאת ובמהלך השנה האחרונה לוותה באופן צמוד את כוחות הכורדים בהשתלטותם על כל השטח שממזרח לנהר הפרת בואכה גבול עירק.

כל ניסיון סורי לחצות את הפרת ולכבוש את השטח עד גבול עירק ,ובאותה הזדמנות גם להחזיר לעצמה את השליטה על שדות הנפט והגז שהאזור משופע בו,נתקל בהתנגדות קטלנית כל חיל האוויר האמריקאי שמנע מהם כל תזוזה מזרחה.

במפה המתפרסמת היום , בו נערכת השוואה בין פריסת הכוחות ברחבי סוריה בשנת 2017 מול שנת 2018 , קל לראות כי השטח הצבוע בשחור שהיה בשליטת דאעש ,והשטח הצבוע באדום שהיה בשליטת כוחות המורדים הצטמצם מאוד.

לא נראה כרגע שמישהו מתאמץ לסיים לחלוטין את שליטת דאעש על חלקים מסוריה היות וזה משרת את הצדדים בניגוח הצד השני.

אלא שראוי לציין כי רוב השטח שצבא סוריה השתלט עליו מחדש הוא שטח מדברי מאוכלס בדלילות.

שטח הכורדים (בצהוב) לא השתנה ,אלא אף גדל ,והוא הקריטי למשטר הסורי כי בו נמצאים רוב שדות הנפט והגז המזרימים כסף רב שיאפשר לשקם את המדינה.

אתמול הגיע הנשיא אסד לביקור מפתיע נוסף ברוסיה ופגש את הנשיא פוטין שאמר לו כי לאור ההתקדמות המופלאה של צבא סוריה בתקופה האחרונה והחזרת שטחים רבים לשליטתו הגיע הזמן לפתוח ביוזמה מדינית לפתירת הבעיות הפנימיות של סוריה .

יחד עם הפעלת היזמה המדינית,אמר פוטין,על כל הכוחות הזרים לצאת מסוריה ולהניח לה להשתקם לבד ללא הפרעה, תוך שהוא רומז שלא יאפשר לכוחות האירנים ולחיזבאללה  להתבסס בסוריה.

אם נתחשב בדבריו של פוטין כ-"מנבאים את העתיד" הרי שכל השטחים הירוקים במפת סוריה דלעיל, מציינים שטחים שישארו בשלטון מקומי תוך שיתוף פעולה עם השלטון המרכזי שיהי בידיו של הנשיא אסד.

כתיבת תגובה