טורקיה שער הכניסה של רוסיה לעולם: כ-120 מטוסים ביום בין שתי המדינות

טורקיה הפכה לנקודת המוצא הכמעט יחידה לנוסעים רוסים, עם כ-120 מטוסים המגיעים ויוצאים מדי יום מרוסיה לאחר שהאיחוד האירופי סגר את המרחב האווירי שלו למטוסי נוסעים רוסיים.

הטיסות הבינלאומיות באירופה עברו שינוי דרסטי ודרמטי מאז ה-24 בפברואר האחרון לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, כשמדינות המערב סגרו את המרחב האווירי שלהן למטוסי נוסעים רוסיים, הדרך לטורקיה הפכה למוצא היחיד עבור מאות אלפי אזרחים רוסים.

חברות טורקיות, בעיקר טורקיש איירליינס (THY), מפעילות בממוצע 85 טיסות ביום מרוסיה לטורקיה, והצד הרוסי דורש מטורקיה להגדיל את מספר הטיסות ל-100 טיסות ביום עד סוף אוגוסט הקרוב.

120 מטוסים ביום

לפי העיתון הטורקי " Hürriyet ", עם חישוב הטיסות השייכות לחברות רוסיות, שמתאפשר להן טיסות לכיוון טורקיה בלבד, מספר הטיסות הלוך ושוב מגיע ל-120 מטוסים ביום.

בעוד התחבורה האווירית לטורקיה הפכה לכמעט החלון היחיד לעולם עבור אזרחים רוסים, ההגדרה של נוסעים מתחלקת גם למספר קטגוריות. הראשונה היא שיש נוסעים רוסים המגיעים לחופשה, בדרך כלל לכיוון אנטליה או בודרום.

בעוד בקטגוריה השנייה, חלק מהנוסעים הרוסים משתמשים בטורקיה כתחנת מעבר, המהווה 30 אחוז מסך הנוסעים המגיעים לנמל התעופה של איסטנבול , משם הם פונים למדינות שלישיות עם טיסות המשך באותו יום.

מחירים יקרים וקשה לשלם

מחיר כרטיסי הטיסה בין איסטנבול – מוסקבה , או איסטנבול – סנט פטרסבורג כמעט שווה למחיר הכרטיס איסטנבול – ניו יורק , ואם המטיילים יחליטו לנסוע למדינה שלישית באותו היום, הם גם ישלמו מחירים מופקעים כדי לתפוס את המטוס השני.

גם אזרחים רוסים המשתמשים בטורקיה כמדינת מעבר נתקלים בקשיים גדולים ברכישת כרטיסים של טורקיש איירליינס מתחילת מרץ ועד תחילת יולי.

הסיבה לכך היא שכרטיסי אשראי נאסרו ברוסיה, וטורקיש איירליינס (THY) עדיין לא מקבלת תשלומים עם הכרטיס הרוסי – מיר, אלא רק מוכרת כרטיסים במזומן.

בחודש יולי בעיה זאת נפתרה לאחר שהחלו לכבד את כרטיס "מיר" הרוסי בטורקיה, וכך יכלו הרוסים לקנות כרטיסים לא רק לאיסטנבול, אנטליה , בודרום או אנקרה , אלא גם ליעד הסופי במדינה השלישית.

רוסיה תלויה בטורקיה בטיסותיה

בעוד טורקיה, שאינה משתתפת בסנקציות שהטילו מדינות מערביות על רוסיה , הפכה לתחנה החשובה ביותר עבור אזרחים רוסים המבקשים להפתח לעולם, ישנן כמה מדינות נוספות שלקחו על עצמם את התפקיד הזה עם פחות יכולת, כמו למשל איחוד האמירויות הערביות, סרביה, מצרים, ארמניה, קזחסטן, אוזבקיסטן וקירגיזסטן.

עם זאת, סך שבע המדינות מהווה רק 15 אחוזים מסך טיסות התיירים הרוסים ליעדים בעולם, כאשר כ-85 אחוז מהם מסתמכים על טורקיה בדרכם למדינות אחרות.

קרדיט: סוריה טי וי ורשתות חברתיות