מבזקי חדשות מהעולם ליום 6-8-2022. מתעדכן

*- ממשיכים ליישם את ההסכם: שלוש אוניות עזבו הבוקר את הנמלים באודסה ובצ'ורנומורסק שבדרום אוקראינה עם 57 אלף טון של תירס מהיבול של השנה שעברה בדרכן לטורקיה, בריטניה ואירלנד. "המטרה שלנו היא לייצא שלושה מיליון טונות של תוצרת חקלאית בכל חודש", מסר שר התשתיות האוקראיני, אולכסנדר קוברקוב.

*- אחרי שאירח במאי האחרון את ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית (CPAC) בבודפשט, היום סיפק ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, את הנאום המרכזי בכינוס בטקסס. הוא הכריז כי "פוליטיקאי נוצרי לא יכול להיות גזען" וטען כי ההאשמות שהוא אנטישמי הן "פייק ניוז", תקף את הליברלים וקרא לנוכחים לאחד כוחות ב"מאבק המשותף".

*- בית המשפט במוסקבה קבע כי שחקנית הכדורסל האמריקאית, בריטני גרינר, אשמה בהברחת סמים ובאחזקתם. גזר הדין יפורסם בהמשך, התביעה דורשת מאסר של 9.5 שנים וקנס של מיליון רובלים. בממשל האמריקאי מנסים לקדם עסקת חילופים עם רוסיה כדי לקדם את שחרורם של גרינר ושל אמריקאי עצור נוסף.

*- המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דה סנטיס, הודיע כי הוא השעה ללא הגבלת זמן את הפרקליט המדינתי של מחוז הילסבורו, אנדרו וורן, לטענתו בשל סירובו של הפרקליט הדמוקרטי לאכוף חוקים מדינתיים, ובהם ההגבלות האחרונות על ביצוע הפלות. "הוא בחר אילו חוקים לאכוף על בסיס אג'נדה אישית", האשים.

*- משרד ההגנה של יפן מסר כי זוהה שיגור של תשעה טילים בליסטיים סיניים במסגרת התרגיל סביב טייוואן וכי חמישה מתוכם נפלו באזור הכלכלי הבלעדי של יפן, דרומית מערבית לאי הטרומה שבמחוז אוקינאווה, הפעם הראשונה שבה טיל סיני נופל באזור הכלכלי היפני. עוד טיל נפל צפון-צפון מערב לאי יונגוני שבמחוז אוקינאווה, אולם מחוץ לאזור הכלכליף ושלושה טילים נחתו מצפון לטייוואן ודרומית מערבית לאי.

*- דובר הטאליבן, זביח אללה מוג'הד, טוען כי לרשויות באפגניסטן "אין כל מידע בנוגע להגעתו של איימן אל-זוואהירי או למגוריו כאן", וזאת בתגובה להצהרתו של הנשיא ג'ו ביידן על חיסולו של מנהיג אל-קאעידה בבית מחסה בקאבול. "אין שום סכנה משטח אפגניסטן לאף מדינה, כולל אמריקה", הצהיר. "אמריקה הפרה את הפרטיות שלנו ואת שטח אפגניסטן ואת כל העקרונות הבינלאומיים, ואנחנו מגנים את זה שוב בתקיפות".

*- הבנק המרכזי של אנגליה העלה את הריבית בחצי אחוז, השיעור החד ביותר מאז 1995, וכעת הריבית עומדת על רמה של 1.75 אחוזים, הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי בסוף 2008.

*- חברת הקונגרס הרפובליקנית מאינדיאנה, ג'קי ולורסקי, נהרגה היום בתאונת דרכים במחוז אלקהרט שבצפון אינדיאנה אחרי התנגשות חזיתית עם כלי רכב אחר. יחד עמה נהרגו מנהלת התקשורת שלה, אמה תומפסון, וחבר בסניף המקומי של המפלגה שהיו עמה ברכב, וגם הנהג השני נהרג.

ולורסקי (58), ייצגה את המחוז השני של אינדיאנה בקונגרס מאז 2013, ובשנים 2005 עד 2013 כיהנה בבית הנבחרים המדינתי.

*- "הלהקה", גרסת קיי-פופ: שר ההגנה הדרום קוריאני, לי ג'ונג-סופ, אמר שנבחנות דרכים שיאפשרו לחברי להקת הבנים המצליחה BTS לקיים הופעות בחו"ל גם בזמן שירותם הצבאי, שבו הם מחויבים לפי חוק. "אני מאמין שיש דרך כדי לתת ל-BTS הזדמנות להמשיך ולהופיע למען האינטרס הלאומי", ציין בדיון בפרלמנט.

*- אישה ששחתה מול חופי קורנוול שבדרום מערב אנגליה נפצעה ברגלה כתוצאה מנשיכת כריש, אירוע ראשון מסוגו של תקיפת כריש במים הבריטיים מאז 1874. התקשורת הבריטית דיווחה היום כי התקרית התרחשה ביום חמישי האחרון וכי צוות חילוץ פינה אותה לטיפול רפואי.

*- מוכתר רובו, שהיה ממייסדי ארגון הטרור הסומלי א-שבאב, השלוחה של אל-קאעידה בקרן אפריקה, ושימש דובר הארגון, מונה היום לשר לענייני דת בממשלת סומליה. רובו, שהתאמן במחנה של אל-קאעידה באפגניסטן בזמן מתקפת ה-11.9, התפלג מא-שבאב בשנת 2013 בשל מחלוקת על שימוש בלוחמים זרים ובשנת 2018 הוא נכנע בפני כוחות הממשלה. הוא גם הוחזק במעצר בשל ניסיון להתמודד על הנהגת אחד המחוזות של סומליה והוא האשים כי מדובר במעצר פוליטי.

*- משרד האוצר האמריקאי הוסיף 13 אישים רוסים ואוקראינים שפועלים בשירות הרוסים באזורים הכבושים לרשימת הסנקציות, בהם אלינה קבייבה, המתעמלת האולימפית לשעבר שנחשבת למאהבת של הנשיא פוטין. הרשימה החדשה כוללת גם 36 ישויות ושתי יאכטות ששייכות לאנשי עסקים המקורבים לקרמלין.

*- משרד ההגנה של טייוואן: 27 מטוסי קרב של חיל האוויר הסיני מדגמי J-11,J-16 וסוחוי-30, חדרו לאזור המקיף את האי. בניגוד להודעות קודמות, הפעם הניסוח לא מציין למרחב זיהוי ההגנה האווירית אלא "סביב המרחב האווירי של טייוואן".

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי