אלתופיילי חושף: חיזבאללה נלחם בסוריה רק נגד הסונים ולא נגד דאעש

חוקר הדת השיעי והמזכ"ל לשעבר של חיזבאללה, שייח' סובחי אל-תופאילי, אישר כי מיליצית חיזבאללה בראשות חסן נסראללה מעולם לא נלחמה באנשי דאעש בסוריה או בלבנון למרות טענתם שעשו זאת , אלא ביקשו במהלך השנים הללו להילחם בסונים בלבד.

בראיון טלוויזיה באתר "קול ביירות" אמר תופיילי כי כוחות המיליציה של חיזבאללה הגבילו את פעולותיהם הצבאיות בסוריה לתמיכה באסד והרג אזרחים ולוחמים משורות הצבא החופשי, ולא יצאו לשום קרב נגד דאעש במדינה או במדינות השכנות, במיוחד בעיראק, כפי שהם טענו.

אל-תופיילי ציין כי הקרבות של מיליציית חיזבאללה היו למעשה נגד העם הסורי, בין אם אזרחים לא חמושים ובין אם אלה שאחזו בנשק (בהתייחסות לצבא החופשי), והוסיף כי דאעש הוא יצירה של משטר הפשע בסוריה ובני בריתה, בין אם מאיראן או חיזבאללה, והם הוצאו מבתי הכלא של אסד, כדי לפעול נגד מקדשים שיעים ושווקים עממיים בעיראק, בחסות איראן.

השייח' אל-תופאילי הסביר כי עמוד השדרה הכלכלי של דאעש לביצוע פעולותיו המוכרות היה משטר אסד, וכשהגיעו הרוסים, האיראנים והמיליציות של חיזבאללה לאזור, הם כלל לא עשו דבר למענם ולא נלחמו בהם, אלא הם הרגו את העם הסורי וחיסלו את המהפכה שלהם וגם הרגו את העם העיראקי שיצא במרד נגד שליטי המדינה והממשלה באותה תקופה.

הוא הסביר כי האיראנים, אסד ובן בריתם נסראללה טענו לאחר מכן כי הם מבקשים לחסל את דאעש, שנעלם לפתע, אך הם שמרו על חלק מתאיו במאמץ לבצע פעולות אחרות וייחסו לו אותם, והאשימו את חמינאי בכך שהוא המוח והמתכנן הגדול ביותר מאחורי הרעיון להשתלט על האזור.

תופאילי ציין כי חמינאי הטיל על מיליציית חיזבאללה לשתף פעולה עם גנבים, פושעים, רוצחים, אנשים מושחתים והחלאות הכי גדולות על פני כדור הארץ כדי לתמוך במדיניות האיראנית המתוכננת באזור, במיוחד בסוריה ובלבנון, שם גרמו להתמוטטות המדינה , ובמקביל האשים את המיליציה בכך שהיא המגן העיקרי של השחיתות, ונותן החסות שלה ,חיזבאללה, הוא זה שמוביל את ספינת הגנבים –  כלשונו.

Hezbollah to withdraw from Iraq after IS defeat - The Morning Chronicle

קרדיט: אוריינט ניוז      Image credit: wnd.com