כ-29 מיליארד דולר נכנסו למצרים בתוך 11 חודשים מאזרחיה שבחו"ל

הבנק המרכזי של מצרים הודיע, ביום ראשון, כי התשלומים מעובדים מצרים בחו"ל עלו במהלך אחד עשר החודשים האחרונים ב-2.1% על בסיס שנתי, ל-29.1 מיליארד דולר.

 במאי 2022 ההעברות הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-2.6 מיליארד דולר באותו חודש ב-2021, ירידה של 7.7%.

הבנק המרכזי של מצרים אמר, ביום ראשון, כי העברות הכספים של העובדים עלו מ-28.5 מיליארד דולר ל-29.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה של שנת הכספים הקודמת.

שנת הכספים במצרים מתחילה בתחילת יולי ומסתיימת ב-30 ביוני של השנה שלאחר מכן.

העברות כספים מעובדים בחו"ל הם אחד הכלים של ממשלת מצרים לספק נזילות במטבע זר כדי לענות על צורכי השוק, על רקע מגזר התיירות המושפע מהשלכות המגיפה.

מצרים היא אחת ממדינות הבולטות ביותר בקבלת שכר אזרחיה העובדים בחו"ל , על פי נתוני הבנק העולמי.

כלכלנים הזהירו בעבר שאם אזרחי מצרים בחו"ל יפסיקו להעביר כסף למצרים, קהיר תכריז על פשיטת רגל.

המצרים הביעו בעבר את חששותיהם מיישום מחדש את הרעיון הטלת מסים על ההעברות הכספיות שלהם מחו"ל.

היועץ המדיני והכלכלי הבינלאומי, חוסאם אל-שזלי, הסביר  לרשת החדשות "ערבי 21", כי "למעשה, הגידול בהעברות הכספים לא הגיע כתוצאה מהגברת האמון במדיניות הממשלה, כפי ששופרות התעמולה הממשלתיים טוענים, אלא זו תוצאה טבעית של שני דברים עיקריים: הראשון הוא ההתחזקות הקטסטרופלית של הדולר; זה גרם לרבים לנצל את המחיר המטורף כדי לקנות נדל"ן, קרקעות ורכוש אחר".

הוא המשיך, "הנושא השני קשור לביטול המגבלה המקסימלית להעברות בנקאיות מתוך מצרים, שנקבעה על 100,000 דולר לחודש, כאחד מתנאי ההלוואה של קרן המטבע הבינלאומית, שגרמה למצרים רבים להרגיש רגועים לגבי אפשרות למשוך בכל עת את כספם שהם משקיעים במצרים".

 

نحو 29 مليار دولار تحويلات المصريين بالخارج في 11 شهرا

קרדיט: הבנק המרכזי המצרי