סאנדיי טיימס: משפחת בן לאדן תרמה מיליון פאונד לנסיך צ'ארלס

הנסיך הבריטי צ'ארלס קיבל תרומה של מיליון ליש"ט מקרוביו של מנהיג אל-קאעידה שחוסל אוסמה בן לאדן, לפי דיווח ב"סאנדיי טיימס" .

העיתון טען כי הנסיך צ'ארלס, בן 73, קיים פגישה עם בכר בן לאדן, ראש משפחת בן לאדן, במעונו המלכותי, בית קלרנס, בלונדון ב-30 באוקטובר 2013, שנתיים לאחר שמנהיג אל-קאעידה חוסל במבצע מיוחד של כוחות ארה"ב בפקיסטן שהסתתר במתחם ליד הבירה איסלמבאד.

על פי העיתון, הנסיך צ'ארלס הסכים לקחת את התרומה למרות התנגדויות ראשוניות של יועצים בבית קלרנס ו-Prince of Wales Charitable Trust (PWCF), שם הופקד הכסף בסופו של דבר.

לפי המקורות, כמה מיועציו של צ'ארלס הפצירו בו באופן אישי להחזיר את הכסף.

אחד העובדים במעון הנסיך אמר כי הדלפת הידיעה לתקשורת תכעיס את דעת הקהל, והוסיף כי אמרו לוואלי אל-ענאד כי "זה לא יועיל לאף אחד" אם יימצא שהוא קיבל כסף ממשפחתו של מבצע מתקפת הטרור החמורה ביותר בהיסטוריה", בהתייחסו לפיגועי 11 בספטמבר על ארצות הברית.

יועץ אחר דחק בנסיך הכתר להחזיר את הכסף.

גורם אחד בארמון ציין כי "החשש הגדול" הוא שהתשלום יערער את המוניטין של צ'ארלס ואת קרן הצדקה, ואמר: "יש מקורות כסף אחרים בעולם".

עם זאת, מקורות אמרו שצ'ארלס הרגיש שזה יהיה מביך מדי להחזיר את הכסף וחששו שהם יחשדו למה.

ביולי 2022, גורם בארמון המלוכה הבריטי אמר כי לא יתקבלו עוד תרומות במזומן לקרן הצדקה של יורש העצר.

בית קלרנס הכחיש בתוקף כמה האשמות על כך שצ'ארלס עצמו קיבל את התרומה, ואמר כי ההחלטה לקבל תרומה לארגון הצדקה מתקבלת רק על ידי הנאמנים.

"התרומה שנתן שייח' בכר בן לאדן ב-2013 נבחנה בקפידה על ידי נאמני האגודה באותה תקופה", אמר סר איאן צ'שייר, נשיא קרן הצדקה של הנסיך מוויילס.

הוא הוסיף, "נקטנו בצעדים הנדרשים, עם מידע שהתקבל ממגוון רחב של מקורות, כולל הממשלה, לפני שהסכמנו לקבל את התרומה", והוסיף: "כל ניסיון להציע אחרת הוא מטעה ואינו מדויק".

גורם המקורב לארגון הצדקה אמר, לאחר בחינה מעמיקה של הנושאים, הנאמנים הגיעו למסקנה שמעשיו של בן לאדן אינם אמורים לפגוע במוניטין של המשפחה כולה.

דובר בית קלרנס אמר: "קרן הצדקה של הנסיך מוויילס הבטיחה לנו שננקטה זהירות הראויה בקבלת תרומה זו, ההחלטה לקבל התקבלה על ידי נאמני הצדקה בלבד וכל ניסיון לאפיין אותה אחרת הוא שקרי".

העלאת הנושא מגיעה חודש לאחר שדווח כי הנסיך צ'ארלס קיבל מיליון יורו במזומן מראש ממשלת קטאר לשעבר חמד בן ג'סים אל תאני, על מנת לתרום לקרן הצדקה של הנסיך מוויילס.

לפי העיתון "סאנדיי טיימס", שגם פרסם אז את הידיעה, הנסיך צ'ארלס קיבל מחאמד בן ג'סים סכומים של "סה"כ 3 מיליון יורו" בין השנים 2011 ל-2015.

ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי לאחר שהנסיך הבריטי קיבל את השקית שהכילה את הכסף, היא הועברה לשני יועצים שספרו את הכסף באופן ידני.

העיתון ציין כי ביקש מהבנק הפרטי "קוטוס" להפקיד את הכסף, וכי הוא לקח את התיק ממעונו של צ'ארלס בלונדון.

לפי העיתון, כל תשלום הופקד בחשבונות קרן הצדקה של הנסיך מוויילס.

ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי מדיניות המתנות המלכותיות קובעת כי בני משפחת המלוכה רשאים לקבל "צ'ק" כנותנים חסות של ארגון צדקה או מטעם, אבל זה לא אומר דבר על קבלת תשלום במזומן.

יצוין כי בכר בן לאדן, בן 76, הוא אח למחצה של אוסאמה בן לאדן, הוא לא היה מעורב במעשים לא חוקיים או בכל מקרי טרור, וכי הוא ובני משפחתו תמיד התנערו מפשעיו ומעשיו של אל-קאעידה, שהוקמה על ידי אחיו המת.

PWCF launches new logo and trading name | The Prince of Wales's Charitable  Fund

קרדיט: אלחורה