"לה מונד": בתי החולים בסוריה העבירו אלפי גופות של אזרחים לקברי אחים

העיתון הצרפתי "לה מונד" חשף עדויות חדשות על השיטות האכזריות שבהן השתמשה מיליציית אסד כדי להיפטר מגופותיהם של עשרות אלפי קורבנות של אזרחים סורים בקברי אחים בפאתי דמשק.

העיתון פרסם תחקיר שבו הוא הסתמך על שתי עדויות עם מה שתיאר כ"שתי זוגות ידיים קטנות" של מכונת המוות הסורית, שני גברים המתגוררים בברלין, גרמניה, שהיו אחראים, בהזמנת ממשלת מיליציית אסד, לקבורת גופות הקורבנות בפאתי דמשק.

עשרות אלפי גופות נלקחו לקברי אחים

העיתון אמר בתחקיר שדיכוי, עינויים והרג הם דברים שמשטרו של בשאר אל-אסד יודע לעשות ביעילות, שכן הוא כבר לא צריך להוכיח אותם מאז תחילת המהפכה במרץ 2011. אבל הרג אינו מספיק , ויש גם להיפטר מהגופות, וזה תמיד בעיה עבור משטרים טוטליטריים, לפחות לוגיסטית.

"לה מונד" הסביר כי שני הדיווחים שאספו מאפשרים להבין את האופן שבו מיליציית אסד קברה בסתר את גופותיהם של עשרות אלפי קורבנות, שנהרגו בבתי כלא ובמרכזי חקירות או בהפגנות או בקרבות, או שמתו בבתי חולים מפצעיהם, וציין שהם בעיקר אזרחים, לא מלוחמי מורדים.

לה מונד ציין כי שני הגברים, הקברנים בשרות המשטר, הכירו מרחוק בדמשק, שם עבדו באותו מקום, אך הם לא נפגשו מאז שהגיעו לגרמניה. עם זאת, שני הסיפורים שלהם מסכמים ומשלימים זה את זה בצורה מושלמת.

בחודש שעבר, עובד עיריית דמשק לשעבר המכונה " חופר הקברים " הפתיע את הסנאטורים האמריקאים כשהבטיח להם שעדיין חופרים קברי אחים בסוריה על ידי המיליציה של אסד ושהם מלאים בחפים מפשע, ושהגרוע מכל טרם נחפר, בהתייחסו להמשך הטבח באזרחים.

קרדיט: אוריינט ניוז