אימאם מרוקאי יגורש מצרפת בגלל 'דברי שטנה' נגד יהודים

שר הפנים הצרפתי, ג'רלד דרמנאן, הודיע, ביום חמישי, כי ארצו תגרש בקרוב אימאם הפועל בצפון המדינה, בשם חסן אקואסן, הידוע בקרבתו לאחים המוסלמים, ובהשמעת קריאות לשנאה ואלימות, במיוחד נגד הקהילה היהודית.

השר הסביר בציוץ כי ההצדקה לגירוש זה היא ש"המטיף הזה נושא כבר שנים נאומי שטנה נגד ערכי צרפת, שסותר את עקרונות החילון והשוויון בין גברים לנשים".

"הוא יגורש מאדמת צרפת", הוסיף.

האימאם המרוקאי הגיב בעמוד הפייסבוק שלו, "היום אני מואשם בהצהרות מפלות ואולי אלימות, אותן אני דוחה בתוקף. אני סומך על מערכת המשפט שיבטלו את החלטת ההרחקה".

המטיף האסלאמי פעיל מאוד ברשתות החברתיות, ויש לו ערוץ יוטיוב עם 169,000 עוקבים, בנוסף לדף פייסבוק עם 42,000 מנויים. חסן אכוסן, בן 57, הואשם ב-2004 בהצהרות אנטישמיות על ידי המועצה הנציגה של המוסדות היהודיים בצרפת, שהגישה נגדו תלונה לאיגוד הארגונים האיסלאמיים בצרפת.

האימאם מתגורר בלורש שבצפון צרפת. על פי מידע שנאסף על ידי משטרת האזור ונראה על ידי AFP, הוא המשיך לשאת "נאומי שטנה נגד ערכי הרפובליקה, כולל חילון", "שוויון בין נשים לגברים" ו"תיאוריות אנטישמיות".

הוא מואשם גם בתרומה ל"תיאוריות קונספירציה על איסלאמופוביה".

קרדיט: רשתות חברתיות

ב-22 ביוני הוועדה האזורית לגירוש זרים נתנה חוות דעת בעד גירושו, כך אמר משרד הפנים לסוכנות הידיעות הצרפתית, ואישר את המידע שמסר השבועון "Le Point".

אותו גורם הוסיף כי החלטת ההרחקה "תתקבל בשעות הקרובות".

גירושו של המטיף הזה, שהוא אב לחמישה ילדים, לא היה אפשרי לפני הוצאת החוק האנטי-בדלני באוגוסט 2021.

האימאם נולד בצרפת והחזיק באזרחות צרפתית עד ביטולה. מאז הוא אזרח מרוקאי ויש לו רישיון שהייה.

הרשויות הצרפתיות החליטו לפעול בעניין זה וליישם את החוק מאוגוסט 2021, לאחר שבחורף שעבר ביקש לחדש את אשרת שהייתו לעשר שנים.

קרדיט: אלחורה