פסטיבל בירה במרוקו

הידעתם שב- 28 באוקטובר השנה, יתארח פסטיבל הבירה המפורסם של מינכן, בעיר בוסקורה (بوسكورة = Bouskoura) הנמצאת כ 20 ק"מ מקזבלנקה שבמרוקו, שבה יוקם לטובת באי הפסטיבל, אוהל מיוחד שיכיל 300 מקומות ישיבה, כמיטב המסורת של אוהלי הפסטיבל המוכרים מגרמניה.

אם תבקרו במרוקו בסוף אוקטובר, ותרצו לחגוג בפסטיבל הבירה באווירה שונה מזו שבמינכן, כרטיס כניסה "הכל כלול" יעלה לתייר הצמא לחגיגת הבירה הבווארית במרוקו, בין 1,200 ל 1,400 דירהאם מרוקאי.

הפרסום בשבוע שעבר, עורר מהומה לא קטנה בקרב המתנגדים לקיומו של אוקטוברפסט במרוקו.

המתנגדים הזועמים מעלים שלל טענות נגד הבאת הפסטיבל למרוקו, יש מי שמזהירים מפני פגיעה האפשרית בשלום הציבור, ומזכירים את התאונות והאסונות המתרחשים במהלך אירועי הפסטיבל בגרמניה, ויש מי שאומרים שבאי הפסטיבל הם צעירים מסוממים ושיכורים, ויש כמובן את הטיעונים הדתיים נגד קיום הפסטיבל שכולו סביב משקה אלכוהולי, בארץ מוסלמית.

מופנית ביקורת גלויה נגד הממשלה, ויש הדורשים מהמלך את פיטורי הממשלה הסוררת, ומזכירם שלפי החוק המרוקאי, אדם שהשתכר במרחב הציבורי, דינו חודש עד שישה חודשי מאסר.

אפילו נגד מלך מרוקו יוצאים המבקרים, ומזכירים לו שאמנם התואר נסיך המאמינים (أمير المؤمنين) הוא תואר המוגדר בחוקת המדינה, אבל היות והמלך חסן השישי, המלך ה 22 בשושלת העלווית השולטת במרוקו, נחשב כצאצא למשפחת הנביא, הייחוס המשפחתי והתואר הנלווה של נסיך המאמינים, הם המקנים למלך את הלגיטימציה למלוך.

אציין כי זו אינה הפעם הראשונה שיש בלגאן לא קטן סביב הבאת פסטיבל הבירה הגרמני למרוקו, ובשנת 2015 בוטל פסטיבל הבירה, לאחר שעיריית קזבלנקה הכריזה שהמארגנים לא עמדו בנהלים, התקנות והחוקים המרוקאים, בפרסום שלטי החוצות, וברשתות התנהל קמפיין נגד קיום האירוע במרוקו, תחת התיוג: לא לפסטיבל הבירה במרוקו (#‏لا لمهرجان_البيرة_بالمغرب) כאמור השנה כבר החל קמפיין רשת דומה.

مهرجان البيرة بالمغرب لأول مرّة بتاريخه يثير جدلاً واسعاً | وكالة ستيب  الإخبارية

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונה: סטפ ניוז