הדרוזים בדרום סוריה עברו להתקוממות חמושה בניסיון לעצור את הכאוס במרחב

אנשי מחוז א-סויידה קמו מול מיליציות הביטחון הצבאיות ושלוחותיהן המקומיות, שהטילו אימה על הנפה ואנשיו במעשיהם הפליליים, במיוחד החטיפות חסרות ההבחנה ומעצרם של אזרחים וסטודנטים ביומיים האחרונים.

קרדיט: רשתות חברתיות

רשתות מקומיות, בהן "סויידה 24", ציינו כי הפלגים המקומיים, המיוצגים על ידי כוחות "תנועת אנשי הכבוד" הדרוזים, בתמיכת הנשיאות הרוחנית, תקפו את מטה המיליציה של ראג'י פאלחוט המזוהה עם המיליציה הביטחונית הצבאית בעיירות סלים ועטל, במאמץ לחסל את המיליציה המהווה איום על א-סויידה ותושביה.

הפלגים המקומיים הטילו מצור סביב מפקדת מיליציית "פאלחוט" והחלו לתקוף את המפקדה המרכזית ליד העיירה עתיל, והצליחו להסתער עליה במתקפה מסיבית עם הלוחמים שהגיעו מכל רחבי המחוז, שם התרחשו עימותים אלימים שכללו חילופי אש מקלעים וירי פגזים בין שני הצדדים.

הפלגים הצליחו להשתלט על המפקדה הראשית תוך המשך מצור על המקומות והמבנים בהם נצורים חברי פאלחות, לאור האבדות הכבדות בקרב הפלגים המקומיים ואזרחים שעל פי ההערכות נהרגו כ-10 בני אדם, בהם שייח' אבו תימור. מואטאז אל-תוואל ושייח' אבו חאזם סאמר מכרים, ונפצעו עשרות אחרים. לפחות 4 חברי מיליציית פאלחוט נהרגו, והפלגים הצליחו ללכוד 4 נוספים.

 

קריאות ותחנונים

"הנשיאות הרוחנית" של העדה הדרוזית קראה לאנשים באמצעות רמקולים בעיירה קנאוואט להתעמת עם כנופיית פאלחוט וכל גורמיה "ולטפל בהם בתקיפות בתיאום עם הפלגים האחרים והעם. על חברי המיליציה הנותרים להכנע כדי שלא ימותו ולא ייגררו מאחורי המחבל פלחוט, זה מאוחר מדי".

לאור פניות נרחבות מבתי החולים במחוז א-סויידה לרופאים ואחיות לתמוך בצוות הרפואי לתרום דם ולהשתתף בשינוע ובטיפול בפצועים, שמספרם מוערך בעשרות כתוצאה מהעימותים והירי ללא הבחנה מצד מיליציית פאלהוט, רשת "סויידה 24" דיווחה כי קבוצת ראג'י פאלחוט מנעה מאמבולנסים להגיע לעיר א-סויידה, "על ידי תקיפת מכוניות בירי בעיירה אטיל, שעךיהם מספר רב של פצועים, שנסעו לכיוון בית החולים שהבה. "

מרדף מתמשך

מהדיווחים שהתקבלו עולה כי מיליציית פלחוט עדיין "פועלת בביתו בתוך העיירה עתיל, ובכמה בתים גבוהים", לאור מצור שהוטל על כל האתרים והמבנים בהם חבויים אנשי המיליציה. רשת "אלראסד" המקומית דיווחה כי פלגי המורדים ואנשי ההר הגיעו לעיירה קנאוואט. כדי לפתוח במתקפה על מקומות המחבוא שאנשי פלחוט צפויים להיות בהן, ונשמעו קריאות לשאר המיליציות לסייע להם."

לאור המתיחות השוררת ברוב אזורי א-סויידה והפרעות תנועה על כמה כבישים ראשיים כתוצאה מהתקיפה הצבאית והעימותים האלימים,נשמעו קריאות חוזרות ונשנות לאזרחים להישאר בבתיהם מחשש לירי מכוון כתוצאה מהתקפה. עד כה ידוע כי הפלגים הצליחו לחסל את מיליציית פאלחוט ועדיין רודפים אחרי שרידיה שברחו לאחר ההשתלטות על המפקדות שלהן, ששימשו כמרכזים למעצר כפוי ועינויים נגד אזרחים חטופים.

חגיגות ניצחון

הרשתות המקומיות פרסמו הקלטות וידאו המראות את ההסתערות על המפקדה הראשית של מיליציית פלאחות וההשתלטות עליה בעיירה עתיל, על רקע חגיגות עממיות שהחלו באזור המביעות שמחה עממית על חיסול ארגון הביטחון הצבאי, שהטיל אימה על אזרחים. במהלך החודשים האחרונים, במיוחד ביומיים האחרונים.

א-סויידה סבלה במהלך שלושת הימים האחרונים מפשעי קבוצת ראג'י פאלחוט המזוהה עם הביטחון הצבאי עקב חטיפתם של כ-9 אזרחים ומספר סטודנטים שעברו דרך המחסומים הפזורים בין העיירות, מה שגרם לאנשים לחסום את כביש א-סויידא וכל הכניסות לעיר שהבה ולעצור ארבעה קציני מיליציית אסד (מודיעין וצבא), בהם שני קצינים בדרגת אלוף-משנה, במאמץ לעצור את המעצרים והחטיפות השרירותיים ולשחרר את כל החטופים שלהם.

אתמול קראו פעילים להפגנות שקטות כדי להביע כעס עממי על שיטות המיליציה כלפי העם וניסיונותיה לפגוע במרקם האזרחי. הפעילים הניפו כרזות שהאשימו את איראן והמיליציות שלה בעמידה מאחורי הפשעים וההפרות באזור.על הכרזות שנשאו בהפגנה נכתבו ביטויים אנטי-איראניים כמו: "לא לנוכחות האיראנית… לא לתנועת שחר"… "סווידה זה בשבילנו ולא בשביל איראן…"

מחוז א-סויידה סובל מכאוס ביטחוני שהוחמר בעקבות הסכסוך בין מיליציות מקומיות הנלחמות על השליטה, במיוחד בגיבוי המיליציות של אסד ואיראן, בנוסף לכך שבמחוז יש את השיעור הגבוה ביותר של חטיפות, שוד מזוין וסחר בסמים, שמיליציית חיזבאללה הלבנונית עומדת מאחוריהן.

קבוצת ראג'י פאלחוט נחשבת לזרוע הבולטת ביותר של המודיעין הצבאי של אסד באזור, הם קבוצה של בריונים שגויסו למיליציה וקיבלו זהויות ביטחוניות, ורוב חבריה היו מעורבים בהרג ובחטיפה של עשרות אזרחים במחוז א-סויידה במהלך החודשים האחרונים.

קרדיט: אוריינט ניוז