דרום קוריאה זוכה בחוזה לביצוע פרויקט עבור כור מחקר סעודי

הוועדה הדרום קוריאנית לבטיחות גרעינית דיווחה היום, שלישי, כי המכון של קוריאה לבטיחות גרעינית (KINS) החל בפרויקט לתמיכה בנהלים וטכנולוגיות הקשורות לכורי מחקר עבור ממלכת ערב הסעודית.

לפי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית " Yonhap ", בציטוט הוועדה, "המכון (KINS) סיכם הסכם פרויקט בשווי של כשני מיליון ו-300 אלף דולר, לאחר השתתפות במכרזים בינלאומיים על הפרויקט לפיתוח נהלים רגולטוריים ותמיכה טכנית עבור כור המחקר, אשר הוכרז ע"י רשות הפיקוח הגרעינית והרדיולוגית הסעודית.

תמיכה תינתן לממלכת ערב הסעודית, במסגרת הסכם זה, כגון פיתוח הנחיות לרישוי כורי מחקר, נהלים רגולטוריים לכל שלב ופעולת ניסוי לאחר הבנייה, מתן הדרכה ושיגור כוח אדם סעודי לחיזוק יכולות הפיקוח שלה, ואחרים.

נהלים רגולטוריים הקשורים לייבוא, ייצוא, הובלה ומשלוח של דלק גרעיני יפותחו גם בשיתוף עם המכון של קוריאה לבקרה וטכנולוגיה של אנרגיה אטומית (KINAC).

 

מוקדם יותר הדגיש נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול, במהלך פגישתו עם שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן בן עבדאללה אל סעוד, את הצורך לחזק את שיתוף הפעולה בין דרום קוריאה וסעודיה בתחומי האנרגיה הגרעינית, התשתיות והבנייה.

בהצהרה של המשרד הנשיאותי של דרום קוריאה צוטט Yun שאמר, "ממלכת ערב הסעודית היא הספקית הגדולה ביותר של ארצנו של נפט גולמי ושותפתנו בכלכלה ובביטחון האנרגיה", והנשיא הדרום קוריאני המשיך:

"כאשר השנה מציינים 60 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים, הבה ניקח את מערכת היחסים לרמה גבוהה יותר על ידי הרחבת שיתוף הפעולה המכוון לעתיד, בתחומים כמו אנרגיה, לרבות המפעל הגרעיני, בנייה ותשתיות, חילופי אישים בתחום התרבות", צוין בהודעה.

קרדיט: לבנט ניוז