פרטים חדשים על 4 תקיפות ישראליות על מטרות חיזבאללה ואיראן בסוריה

מקורות ל"אל-ערביה": האיראנים משתמשים בכוחות  מקומיים סורים בפיקוד קצינים מכוח קודס

לאחר שכלי תקשורת של המשטר בסוריה הודיעו, עם עלות השחר ביום שישי, כי מטוסי קרב ישראליים פתחו בשורה של תקיפות אוויריות על אזורים סמוכים לבירת סוריה, דמשק, שהביאו לאובדן אנוש, נחשף מידע חדש אודות המטרות שהותקפו בתקיפה זאת.

 

בסיסים צבאיים המארחים את הכוחות האיראניים

מקורות באל-ערביה אישרו היום כי ישראל תקפה בסיסים צבאיים המארחים כוחות איראנים בלב דמשק, וציינו כי הותקפו מטרות בחטיבה 138 של דיוויזיה 4 הסורית ומטרות בחטיבה 57.

המקורות אמרו כי האיראנים משתמשים בכוחות ההגנה המקומיים הסורים בפיקוד אנשי כוח קודס.

עוד הוזכר כי סוריה מארחת איראנים בבסיסים צבאיים בשליטת גייס 1 ובבסיסי חיל הים הסורי. 

המקורות אמרו כי לאיראנים יש מחסני תחמושת ומאגרי נשק בתוך יחידות הצבא הסורי.

מתוך הפשיטה הישראלית על סוריה 22 ביולי

מאהר אל-אסד

המקורות גם חשפו כי ישנם מחסני נשק ותחמושת  איראניים בתוך דיוויזיות משמר הרפובליקה ודיוויזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אל-אסד, וציינה כי האיראנים נמצאים גם בבסיסי דיוויזיה 1 בפיקודו של הגנרל ג'אבר עלי.

המקורות אמרו גם כי מפקד משמרות המהפכה האיראניים ביקר בסוריה בשבוע שעבר כדי לראות את המשך ההתבססות שלהם במדינה , ולדון ביחס הרע שמשטר אסד נותן למיליציות שלה.

לוחמי חיזבאללה וחמושים איראנים נהרגו

דווח כי ישראל ביצעה ארבע תקיפות לעבר אתרים השייכים לכוחות המשטר הסורי ולמיליציות הפרו-איראניות הפרוסות ליד דמשק, שם הותקף מחסן זמני של משמרות המהפכה האיראניים במתחם של אל"מ הית'ם סולימאן – هيثم سليمان, אשר נבנה על ידי איראנים בעיירה אל-חג'יירה – الحجيرة, דרומית לדמשק.

ביום שישי דיווחו כלי תקשורת ישראלים מקומיים כי אחת התקיפות פגעה במתחם הנ"ל, וגרמה לנפגעים בקרב לוחמי חיזבאללה.

כמו כן אישרו העברת מספר רב של פצועים לבית החולים אימאם א-סאדר באזור "אלסידה זינב" הסמוך. 

עוד צוין כי התקיפות האוויריות כוונו למפעל לייצור כלי טייס לא מאויישים באזור "סיידה זיינב" שבדרום דמשק, שידוע כי הפך למעוז האיראנים, והרג לפחות 10 מהם.

אתרי חדשות הציגו תמונות מזירת התאונה, בהן נראו אמבולנסים ונזק למבנים.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אישר את הריגתם של 6 לוחמים, כולל 3 בני לאום סוריים ו-3 בני לאומים שאינם סורים, בנוסף לפציעתם של 10 אחרים, בסיכום ראשוני למספר האבדות האנושיות כתוצאה מהתקיפות הישראליות באזורי הבירה דמשק לאחר חצות שבין חמישי לשישי.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות