אזרח סורי לאסמה אל-אסד: "כולם משקרים לך" והורס לה את הביקור בלטקיה

אזרח סוריה, המחשיב עצמו כ"נאמן למשטר"  קלקל ביקור של אסמה אל-אסד ( אשתו של בשאר) בכפר אל-פחורה בלטקיה שבצפון המדינה ושפך את כעסו על היעדר השירותים הבסיסיים ביותר, והותיר אותה במצב מביך.

באתר החדשות המקומי –  "לטקיה ניוז" נכתב אתמול בפוסט כי "לראשונה אזרח אומר לגברת אסמה, אנחנו עייפים", וביקש ממנה להעביר את סבלם לבשאר אל-אסד.

האתר הוסיף כי אל-מאולה פנה לאסמה אל-אסד בנוכחות מושל לטקיה ומנהל החקלאות ואמר לה, "המים שלי מנותקים כבר יותר משבועיים, והנהר נשפך לתוך הים, והמחירים אש, והמשכורת מסתיימת בשבוע הראשון".

אל-מאוואלי התייחס להידרדרות בחקלאות ובמוות של היבולים עקב מחסור חריף במי השקיה , והבטיח לאסמה שהפמליה המקיפה אותה ואת בשאר אל-אסד היא קבוצה של שקרנים, "כל מי שנוכח לידך – משקר לך" – אמר, לפי המקור.

נאומו של אל-מאולי בא לאור נטישתה של ממשלת מיליציית אסד את המשימות הפשוטות ביותר של מתן שירותים חיוניים לכפרים ועיירות, והתעלול האחרון שלה לאסוף כסף מהאנשים וסחיטתם בתמורה להבטחות לשיפור מצב המים.

למרות הלעג של חלק מהפרשנים על התקרית וטענתם כי בשאר אל-אסד מודע לכל המתרחש, התקשורת הנאמנה מנסה להאשים את הבכירים המקומיים ולהטיל עליהם אחריות להרס ולשחיתות ולזכות את בשאר אל-אסד. והמעגל הצר המקיף אותו.

אסמה אל-אסד ביקרה אתמול בכפר אל-פחורה באזור הכפרי של לטקיה, בניסיון לשפר את תדמיתה בקרב בני העדה שלה, בעיקר באזור שנפגע בשריפות לפני כשנתיים.

האזורים הנשלטים על ידי המיליציות של אסד חיים כבר שנים בצל משברים חוזרים ונשנים לאחר שיעבוד היכולות של המדינה לרוסיה ואיראן, המסרבות לספק לממשלת אסד את הדלק הדרוש לייצור חשמל וולהנעת משאבות לאספקת מים, כפי שהשגתם הפכה להיות קשה להשגה.

קרדיט:  אוריינט ניוז