מעבר הגבול המרכזי בין ירדן וסוריה – "נסיב" נסגר לפני שבוע

המשטר הסורי המשיך להשאיר סגור את מעבר הגבול נסיב עם ירדן כבר יותר משבוע, מבלי להסביר את סיבת הסגירה, בעוד שגורם במשרד התחבורה האשים את מכס המשטר באחריות לסגירת הגבולות.

עיתון תשרין , המזוהה עם המשטר, מסר כי התקבלה תלונה מנהגי משאיות במעבר נסיב על סגירת הגבול הסורי עד לרגע זה, מיום שישי האחרון, וכי הם נושאים ירקות ופירות בתוך המקררים שלהם , והם חוששים שיגרם להם נזק עקב מחסור במזוט להפעלת קרונות הקרור.

מנהל התחבורה בדרכים של המשטר, מחמוד אל-אסעד, אמר מצדו כי סגירת הגבולות מפתיעה וחדשה בגבולות סוריה, ומנהל המכס היה צריך להודיע ​​למשרד התחבורה על כוונתו לסגור את הגבולות.

هاشتاغ سوريا - #إغلاق معبر نصيب الحدودي مع #الأردن أمام مختلف الجنسيات  للوقاية من #الكورونا . https://bit.ly/2Qor8dc | Facebook

בנוגע לסגירת המעבר ללא הצהרה רשמית, הדגיש אל-אסעד כי לפקידי המכס אין חג, בין אם בשישי ובין אם בשבת או בכל חג רשמי אחר, ומעברי היבשה הם נקודות יציאה לגבול כמו שדה התעופה והים ואסור להם להיסגר, והצביע על כך שעשויה להיות "מערכת חדשה שנקבעה על ידי מנהל המכס", אמר.

בהצהרותיו לעיתון הסביר אל-אסעד כי הגבולות לא נסגרו בעבר בצורה זו, והוסיף כי "ניסה לתקשר עם הנוגעים בדבר במכס כדי לברר מה הסיבה למה שקורה בגבולות, אך אף אחד לא הגיב לשיחות החוזרות ונשנות".

מעבר  נסיב-ג'אבר  נפתח במלואו בספטמבר 2021, לאחר  שירדן  , לבנון והמשטר הסורי הגיעו להסכם המאפשר אספקת גז מצרי ללבנון דרך שטח סוריה, דרך הצינור הערבי.

המעבר נפתח חלקית באוקטובר 2018, לאחר שנסגר במשך שלוש שנים לאחר השתלטות פלגי האופוזיציה על האזור, כאשר היחסים בין ירדן למשטר אסד נותקו, כך שההבנות בין שני הצדדים חזרו שוב לאחר שכוחות המשטר השתלטו על כל מחוז הגבול של דרעא עם ירדן .

קרדיט: סוריה טי וי