שר החוץ הסעודי: אין דבר כזה "נאט"ו ערבי"

שר החוץ הסעודי ציין כי לא הוצע או נדון שיתוף פעולה צבאי או טכני עם ישראל.  אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים ואנחנו יודעים איך להשיג זאת.

שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן אישר, ביום שבת, כי פסגת ג'דה התמקדה בשותפות עם ארצות הברית, וציין כי ההצהרה הסופית של הפסגה תפורסם מאוחר יותר.

זה קרה במהלך מסיבת עיתונאים בסיומה של פסגת הביטחון והפיתוח של ג'דה, שנערכה בנוכחות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בן פרחאן אמר כי ידה של הממלכה מושטת לאיראן השכנה כדי להגיע ליחסים תקינים, והצביע על כך שהשיחות שהתקיימו עם איראן היו חיוביות, אך הן לא הגיעו לתוצאות. הוא גם ציין כי לא היו הודעות מאיראן לפסגת ג'דה. הוא ציין כי דיאלוג ודיפלומטיה הם הפתרון היחיד לתוכנית הגרעין של איראן.

בתגובה לשאלת עיתונאי, שר החוץ הסעודי ציין כי לא הועלה או נדון שיתוף פעולה צבאי או טכני עם ישראל, ואין דבר כזה "נאט"ו ערבי". הוא שב והדגיש כי לא היה דיון על "ברית הגנתית" עם ישראל.

הוא ציין כי שיטת הפעולה הערבית המשותפת הגיעה לשלב של "בגרות", והוסיף: "אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים ואנחנו יודעים איך להשיג את זה… אנחנו לא מחכים שמישהו ימלא את הצרכים שלנו".

הוא הוסיף, "לא דנו בסוגיית הפקת הנפט בפסגת ג'דה… ו-OPEC + ממשיכה בעבודתה להעריך את השווקים ומה הם צריכים".

שר החוץ הסעודי אמר כי ארה"ב נותרה השותפה האסטרטגית העיקרית שלנו, והדגיש כי "השותפות של הממלכה עם אמריקה היא עתיקה ומתמשכת… וההסכמים שחתמנו ​​עם אמריקה לא הגיעו בן לילה". בתגובה לשאלת שליחת ערוצי אל-ערביה ואל-חד'ת אמר בן פרחאן כי "ההסכמים שחתמנו ​​עם אמריקה נכתבו במשך חודשים ארוכים".

בן פרחאן נגע בהחלטה לפתוח את המרחב האווירי הסעודי לתעופה אזרחית , והדגיש כי החלטה זו "אין משמעותה כל הקדמה להחלטה הבאה".

על המשבר בתימן אמר שר החוץ הסעודי: "אנחנו פועלים ברצינות להגיע להפסקת אש מקיפה בתימן, ועל החות'ים להבין שהאינטרס של תימן הוא לחיות בשלום וביציבות", והוסיף: "הנשק האיראני הוא חלק מסיבות הסכסוך המתמשך בתימן".

קרדיט: אלערביה