דיוויזיה 4 מפנה מעבר גבול באל-מיאדין לטובת מיליציית "ההגנה הלאומית"

דיוויזיה 4 מפנה את אחד ממעברי הגבול עם עיראק על נהר הפרת באזור עיר המחוז אל-מיאדין לטובת מיליציית "ההגנה הלאומית" הנאמנה לרוסיה

אתמול, רביעי, נסוגו כוחות דיוויזיה 4 של משטר אסד מעמדתם ב"מעבר הדואר" – معبر البريد  בעיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור, על רקע העימותים עם מיליציית ההגנה הלאומית הנתמכת על ידי רוסיה.

לרשת "עין אל-פרת" נודע כי המחלוקות על המעברים גברו בין מי שמכונה פיראס עיראקי, מפקד מיליציית ההגנה הלאומית באל-מיאדין, לבין מפקדי דיוויזיה 4 המיוצגת על ידי מי שמכונה חסן גדבאן ומייג'ור יחיא.

המקור אישר כי המחלוקות המילוליות התפתחו לעימותים מזוינים, האחרון שבהם התרחש לפני 3 ימים, והביאו לפציעתו של אחד מבניו של מי שמכונה "אבו ג'ק", מפקד יחידה בדיוויזיה 4.

הנסיגה הגיעה בהוראת מי שמכונה "יחיא" כפתרון זמני להקלת המחלוקות ולשליטה במצב לפני התפשטות העימותים, במיוחד שחלק גדול ממשפחות גורמי ההגנה הלאומית מתגוררות בסביבת המפקדה.

ראשי דיוויזיה 4 חוששים שההגנה הלאומית תשלוט בכל מעברי הנהרות באל-מיאדין מכיוון שהם ממוקמים בין אזורים שרובם שייכים למשפחות של אנשי המיליציה ויש להם אינטרסים משותפים עם קרוביהם שעל גדת הנהר ממול.

ראוי לציין כי דיוויזיה 4 רוצה לשלוט בכל מעברי היבשה והנהרות באזור בתמיכת המיליציות האיראניות, כחלק ממאמציה של האחרונה להגביר את השפעתה על חשבון הכוחות הרוסיים והמיליציות המזוהות עמם.

الفرقة الرابعة تخلي أحد المعابر النهرية في الميادين لصالح ميليشيا الدفاع الوطني.. والسبب؟!