המוטנט החדש "BA.5": "המוטציה הגרועה ביותר" האחראית לגל חדש של קורונה

CNN תיארה את המוטנט החדש, שהתגלה לאחרונה, כ"הגרוע ,הנפוץ והמדבק ביותר של נגיף הקורונה מאז תחילת המגיפה העולמית לפני כשנתיים וחצי".

הגלים החוזרים ונשנים של נגיף הקוביד-19 באותה תקופה גרמו למותם של מיליוני אנשים, עם תקופות של רגיעה בפעילות הנגיף ברחבי העולם.

היום אומרים ב-CNN כי הנגיף מתפשט שוב, מתפתח, בורח ממערכת החיסון ומוביל לעלייה במספר הנדבקים ולצורך באשפוז. 

המוטנט החדש נקרא "BA.5", והוא ענף של וריאנט האומיקרון המדבק מאוד, בסימן ברור שהמגיפה עדיין לא הסתיימה, לפי הרשת.

ארגון הבריאות העולמי אומר שהמשתנה החדש אחראי לעלייה של 30% במספר המקרים ברחבי העולם בשבועיים האחרונים, במיוחד בארה"ב, אירופה וסין, שם גובר החשש מפני אפשרות של סגרים חדשים נרחבים בערים.

מה מייחד את BA.5? 

הרשת מצטטת את הקרדיולוג והפרופסור לרפואה מולקולרית אריק טופול שאמר כי "BA.5 היא הגרסה הגרועה ביותר של הנגיף שראינו". 

הוא הסביר שלוריאנט הזה יש יכולת גדולה יותר לברוח מהמערכת החיסונית, ומשמעות הדבר שהיא תהיה מסוגלת יותר להעברה בהשוואה לגרסאות קודמות של המוטאנט האומיקרון".

במילים אחרות, BA.5 יכול להתחמק בקלות מהמערכת החיסונית ומהחיסונים, ולהגביר את הסיכון להדבקה חוזרת אפילו באנשים שחוסנו בעבר או שכבר נדבקו. 

למרות שנראה שהמוטציה החדשה לא גורמת לתסמינים חמורים יותר מקודמותיה, טופול מצפה לעלייה באשפוזים בבתי חולים בשל יכולתה לחמוק ממערכת החיסון.

הוא הוסיף, "אחד הדברים הטובים הוא שלא נראה שהגל החדש ילווה בהגדלת האשפוזים ביחידות לטיפול נמרץ או במקרי מוות כמו המשתנים הקודמים, אבל עם זאת זה נשאר עניין של דאגה".

המשרד האזורי האירופי של ארגון הבריאות העולמי המליץ, ביום שלישי, לקשישים ולקבוצות הפגיעות ביותר לקבל מנה שנייה כדי להגביר את החסינות נגד קוביד, עם העלייה במספר הנדבקים ביבשת.

מספרי הנדבקים פחתו בקיץ במהלך 2020 ו-2021, לאחר שההתפרצות הגיעה לשיאה בחורף. לפי ארגון הבריאות העולמי, הזיהומים באירופה עלו משמעותית מאז מאי.

במהלך שבעת הימים האחרונים, המשרד האזורי של ארגון הבריאות העולמי לאירופה רשם 2,722,928 נדבקים ב-53 מדינות ואזורים, במיוחד במרכז אסיה.

هل تعيد موجة أوميكرون الجديدة عقارب الجائحة إلى الوراء؟

קרדיט: אלחדת