National Review: שיגור 3 המל"טים של חיזבאללה לשדה כריש- "מעשה איוולת"

מגזין "National Review" האמריקאי אמר: מיליציית חיזבאללה הלבנונית, המזוהה עם איראן, ביצעה לאחרונה "מעשה של איוולת" נגד ישראל, מה שהוכיח את כישלונה של המיליציה, ומאחוריה איראן, מבחינה צבאית.
המגזין סבור כי השמדת שלושה מל"טים על ידי ישראל, ששיגרה המיליציה הלבנונית להפציץ את שדה הגז כריש, במים הטריטוריאליים שבין לבנון לישות הישראלית, הוכיחה את כישלונה של איראן ונשקה.
המגזין הוסיף כי תקרית זו מתווספת לרשימת הכשלים הצבאיים והמודיעיניים האירניים, שאיראן מנסה לקדם באזור, באמצעות הכוחות הפרוקסיים המקומיים שלה.
המגזין ציין כי שיתוף הפעולה האסטרטגי המתגבר בין המדינות הסוניות באזור וישראל נועד לשבש את ההשפעה הצבאית והפוליטית של טהראן.
לפני מספר ימים הודיעה ישראל כי היא פעלה נגד 3 המל"טים ששיגרה מיליציית חיזבאללה הלבנונית ליד שדה הגז כריש, והשמידה אותן באמצעות טיל ששוגר ממטוס קרב, וטילים ששוגרו על ידי כלי שיט ימי.

הערה: גם ישראל וגם חיזבאללה טענו לאחר התקרית ויירוט המל"טים כי כלי הטייס לא היו חמושים כלל והם היו במשימת סיור באזור שדה הגז "כריש" , לכן לא ברורה טענת המגזין כי המל"טים כן היו חמושים והיוו סכנה לשדה הגז.

 

קרדיט: אלדוראר    קרדיט למפה: https://www.offshore-technology.com/