חשש איראני מהקמת מערכת הגנה אווירית אמריקאית-ערבית בשילוב ישראל

משרד החוץ האיראני ראה בהצעה האמריקנית לשילוב יכולות ההגנה האווירית הישראליות עם מספר מדינות ערב איום על ביטחונה הלאומי והאזורי.

בתגובה להצהרותיו של מתאם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב לתקשורת אסטרטגית, ג'ון קירבי, על שילוב מערכות ההגנה האווירית באזור, אמר דובר משרד החוץ האיראני – נאסר קינני, "הנושא הזה הוא פרובוקטיבי, ואיראן רואה בו איום לביטחון הלאומי ולביטחון האזורי שלה".

הוא הוסיף כי "ארצות הברית מעלה ורודפת את הנושאים הללו מבלי להבין כראוי את המציאות של האזור, אלא רק שואפת לעורר את הפחד מפני איראן ולעורר מחלוקת בין מדינות האזור".

קירבי הודיע ​​מוקדם יותר, כי בכירים אמריקאים ומדינות המזרח התיכון לומדים תכנית לשילוב ההגנה האווירית של מדינות האזור, כדי להתמודד עם האיום האיראני.

ג'ון קירבי, שהיה בעבר דובר הפנטגון, אמר ביום חמישי כי בכירים אמריקאים ואזוריים "בודקים תכנית לשילוב כל מערכות ההגנה האווירית במזרח התיכון כדי ליצור כיסוי יעיל יותר נגד האיום האיראני הגובר".

ועוד קודם לכן דיווחה "רויטרס", בציטוט של מספר מקורות יודעי דבר, כי ארה"ב וישראל מחפשות תכנית לכינון ברית ביטחונית עם מדינות ערב.

לפי "רויטרס", תוכנית זו תקשר בין מערכות ההגנה האווירית של מדינות המזרח התיכון להתמודדות עם איומי הטילים והמזל"טים האיראניים, והיא עשויה להאיץ במהלך ביקורו של ג'ו ביידן באזור כדי להניח את התשתית ליישום שלה.

أبرز تفاصيل منظومة الدفاع الإماراتية - YouTube

קרדיט: איראן אינסיידר    קרדיט לתמונה: אלערביה