חברה רוסית זכתה בחוזה ארוך טווח להשקעה באתר תיירות בלטקיה שבסוריה

חברת "Sinara Int" הרוסית השיגה חוזה ארוך טווח להשקעה באתר תיירות בעיר לטקיה שבצפון מערב סוריה.

סוכנות הידיעות של המשטר, SANA, מסרה כי מועצת העיר לטקיה חתמה על חוזה עם החברה הרוסית להשקעה באתר התיירות "גול ג'מאל" במטרה להקים מתחם תיירותי בדרגת 4 כוכבים הכולל יותר מ-300 חדרי מלון.

הסוכנות הוסיפה כי "נשיא מועצת העיר לטקיה , חוסיין חאלד זינגרלי, וחברת סינרה, המנהל הכללי, דמיטרי אופרין, חתמו על אישורו של שר התיירות, מוחמד רמי מרטיני".

מרטיני אמר, בהצהרה לעיתונות, כי החתימה על החוזה היא במסגרת חיזוק היחסים האסטרטגיים הכלכליים, החברתיים, התרבותיים והפעלת אזורים תחת שיתוף פעולה משותף בין שתי המדינות הידידותיות, לפי SANA.

הוא ציין כי "החברה הרוסית סיפקה את כל הסיבות לחתימה מוצלחת על החוזה, הכולל אחוזי הכנסה לטובת מועצת העיר לטקיה שיתרום לפיתוח מואץ של כניסות תיירים מהצד הרוסי לסוריה, במיוחד עם נוכחותן של כמה חברות רוסיות המשקיעות במגזר התיירות הסורי".

הוא המשיך, "הקיץ הזה, נהיה עדים לפתיחתם של חמישה מלונות חדשים ואחרים ששוקמו או נמצאים בשיקום, בדמשק ובאזורים הכפריים שלה, טרטוס, חלב ולטקיה".

מנכ"ל " SynaraEnt ", דמיטרי אופרין, אמר כי סוריה היא המדינה היחידה שעדיין "פותחת את שעריה" לתייר הרוסי בתקופה שבה רוב מדינות העולם סגרו בפניו את שעריהן.

אופרין סבר שהפרויקט "חשוב לנו, לכלכלה הסורית ולשיקום המדינה", כלשונו.

חוזה ל-45 שנים

ראש מועצת העיר לטקיה, חוסיין זינגרלי, הצהיר כי חוזה ההשקעה באתר "גול ג'מאל" הוא לתקופה של 45 שנים ומשך יישום החוזה הוא 6 שנים.

המשטר הסורי העניק לחברות רוסיות במהלך השנים האחרונות אישורים רבים וחוזים ארוכי טווח בכמה תחומים, ובראשם תחום התיירות, בנוסף להשקעה בגידול בעלי חיים ומכרזים לחיפושי נפט וגז.

קרדיט: סוריה טי וי  קרדיט לתמונה: https://7al.net/