ישראל יירטה 3 מל"טים ששיגרו חיזבאללה לעבר פלטפורמת הגז בשדה "כריש"

בהודעת צבא ישראל נאמר, ביום שבת, כי מטוסי קרב וספינה קרב ישראלית יירטו שלושה מל"טים עוינים שהתקרבו מלבנון לעבר המים הטריטוריאליים של ישראל.

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל

עוד נמסר בהודעה כי "החקירה המוקדמת העלתה שהמל"טים לא היוו איום ממשי במהלך טיסתם ואף יירוטם נעשה מעל הים התיכון".

בהודעה צוין כי "מל"ט אחד יורט על ידי מטוס קרב, בעוד ששני המל"טים האחרים יורטו על ידי טיל "ברק" מספינת טילים".

 

רויטרס ציטטה מקורות ביטחוניים ישראלים שאמרו כי "חיזבאללה שיגר שלושה מל"טים לא חמושים לעבר פלטפורמת גז ישראלית בים התיכון".

באוגוסט האחרון הודיע ​​חיזבאללה על שיגור רקטות מדרום לבנון לעבר שטח ישראל, על כך הגיבה ישראל בהפגזות ארטילריות והתקפות אוויריות לעבר האזורים שמהם שוגרו אותן רקטות.

המתיחות הצבאית האחרונה בין שני הצדדים החלה ב-2019, אז תקף חיזבאללה כלי רכב צבאי ישראלי בתגובה לשתי תקיפות "ישראליות" נגדה בסוריה ובלבנון.

חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן ושחולש על אזורי הגבול הדרומיים של לבנון עם ישראל, איים שוב ושוב להפיל מל"טים ישראלים המפירים את המרחב האווירי של לבנון. 

בהמשך הערב נטל חיזבאללה אחריות על שיגור המל"טים לעבר שדה "כריש" והוסיף כי  ""שלושה מל"טים לא חמושים בגדלים שונים שוגרו לעבר האזור השנוי במחלוקת במשימת איסוף מודיעין . המל"טים ביצעו את משימתם והמסר עבר".

המסר עבר:

תמונה

סמל הכוח האווירי של חיזבאללה על המזל"טים שלו:

תמונה

הודעת חיזבאללה בדבר נטילת האחריות לשיגור:

תמונה

יירוט כלי הטייס: (הסרטון באדיבות דובר צה"ל)

הפרובוקציה של החיזבאללה בשליחת 3 כלי טייס לא מאויישים לעבר שדה הגז "כריש" לא יכולה להישאר ללא תגובה קשה והחלטית תוך איתות לחיזבאללה שהמסר שלהם אכן עבר ויחד איתו ישראל שולחת להם מסר קשה יותר.

כל הכלה של האירוע יאותת לחיזבאללה שהוא חסין ויכול להגביר את הפרובוקציות שלו לעבר קו אדום נוסף שישראל מעולם לא ההינה אפילו לחשוב לעבור עליו ללא תגובה.

ההערכה היא כאשר תתברר תמונת המודיעין המלאה ויהיה ברור מהיכן המריאו כלי הטייס ומי מאחורי הוראת השיגור התגובה תגיע תוך תקיפת ראש התמנון עצמו ולא זרועותיו.

אין מצב שישראל תכיל את האירוע.