נתגלו שרידי אנית מלחמה שטבעה לפני 78 שנה בקרב נגד הצי היפני

קרוב ל-78 שנה אחרי שספינת הליווי סמואל ב. רוברטס של הצי האמריקאי טבעה בעיצומו של קרב נגד הצי היפני, גילה צוות מחפשים אמריקאי את השרידים שלה בעומק של קרוב ל-7,000 מטר ליד הפיליפינים, העומק הגדול ביותר שספינה טרופה התגלתה בו אי פעם.

הספינה, שנכנסה לשירות בסוף אפריל 1944, השתייכה לצי האוקיינוס השקט ומשימתה הייתה ללוות משחתות. ב-25 באוקטובר 1944, הותקף הכוח שאליו השתייכה הרוברטס ליד האי סאמאר בפיליפינים על ידי כוח יפני עדיף בעיצומו של קרב מפרץ לייטה, אחד הקרבות הימיים הגדולים בהיסטוריה.

הצוות של ספינת הליווי האמריקאית הצליח לגרום לפגיעות קשות בשתי סיירות יפניות לפני שהרוברטס נפגעה מפגזים. המפקד הורה על פינוי הספינה, אולם היא טבעה עם 89 אנשי צוות בעוד 120 מלחים נוספים חולצו אחרי 50 שעות בסירות הצלה. במרץ האחרון מת אחרון הניצולים, אדרד לנויר.

צוות של חברת חיפושי הספינות, קלאדן אושייניק, הודיע כי הצליח לאתר את ספינת הצי בעומק של 6,895 מטר. צוללת מאוישת בהובלתו של ויקטור וסקובו תיעדה את השרידים, כולל משגר הטורפדו והתותח שלה. "הספינה הקטנה הזו התמודדה עם הטובים שבצי היפני ונלחמה בהם עד הסוף", אמר וסקובו.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי