עד ראיה: כאוס בקרב הכוחות הרוסים באוקראינה. מחצית מהסד"כ נפגע

בכיר רוסי איים על המערב באפשרות של מלחמה עם רוסיה עקב "סנקציות כלכליות", בעוד שדיווחי המודיעין האוקראיני חשפו "כאוס בקרב חיילים רוסים" באזור דונייצק הכבוש במזרח אוקראינה.

סגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית , לשעבר נשיא רוסיה , דמיטרי מדבדב, הזהיר מההשלכות של "סנקציות מערביות נגד רוסיה", שעלולות להוות סיבה למלחמה, לפי אתר " Privada " .

"אני רוצה לציין שוב שבתנאים מסוימים פעולות עוינות כאלה יכולות להיחשב כאקט של תוקפנות בינלאומית ואפילו סיבה למלחמה", אמר מדבדב במהלך ישיבת המליאה של הפורום המשפטי הבינלאומי ה-10 בסנט פטרסבורג.

הוא הוסיף כי לרוסיה יש את הזכות להגנה עצמית אינדיבידואלית וקולקטיבית, בהתחשב בכך ש"סנקציות מערביות הן מלחמה כלכלית", לפי סוכנות הידיעות הרוסית " נובוסטי ".

מוקדם יותר אמר מדבדב כי ישנם ארבעה תרחישים שבהם רוסיה עשויה להשתמש בנשק גרעיני, כולל מעשה תוקפנות נגד רוסיה או בעלות בריתה שיאיים על קיומה של המדינה, לפי אתר "Privada".

במקביל, הכוחות הרוסיים סובלים מ"תוהו ובוהו וחוסר תיאום בין היחידות הלוחמות", באזור מזרח אוקראינה, כך לפי אתר " דיילי ביסט ".

ביום חמישי פרסם המודיעין האוקראיני הקלטה בת חמש דקות, שחשפה כאוס בקרב הכוחות הרוסיים, והרג ואונס של אזרחים על ידי כמה חיילים רוסים.

לפי המודיעין האוקראיני, ההקלטה שייכת ללוחם מהכוחות הנתמכים על ידי מוסקבה בדונייצק, בה הוא מתלונן בפני אשתו על "חיילים רוסים טיפשים", שהורגים את חבריהם ואונסים אזרחים.

לא נמסרו פרטים לגבי מועד ביצוע שיחת הטלפון, או היכן שהה החייל בדונייצק, לפי ה"דיילי ביסט".

מספר כלי הנשק והחיילים "מעט מאוד", אמר האיש, ששמו לא פורסם, והוסיף: "אנו נלחמים מאז 2014".

הוא המשיך, "הבטיחו שיבואו לוחמים חדשים וזה לא קרה, והגנרלים לא יודעים את המציאות של המצב שעובר עלינו", והוסיף, "איבדנו 50 אחוז מהכוחות שלנו".

הלוחם נזכר באירוע שחשף את "חוסר התיאום בין הכוחות הרוסיים", כאשר קבוצת חיילים רוסים נשלחה לעזרת כוח אחר, אך אז "שני הצדדים החלו להפציץ זה את זה", לפי ההדלפה.

בשיחה המוקלטת שאלה האישה את הלוחם על גורלו של אחד ממכריה, והוא סיפר לה שהאיש נחקר עם מספר חיילים נוספים, וכי היו הרבה הוצאות להורג לאחרונה.

"75 בני אדם נורו למוות, גם אזרחים וגם חיילים רוסים", אמר, והוסיף כי שניים מההרוגים היו לוחמים רוסים ש"אנסו אישה בת 55 והכו קשות את בעלה". ימים לאחר מכן, שני החיילים הרוסים חזרו להטיל אימה על בני הזוג וירו בהם, לפי ההדלפה.

הוא הוסיף כי החיילים שנחקרו סיפרו כי "ירו בחיילים רוסים רבים שאנסו, הרגו וקברו אזרחים" בדונייצק.

אשתו של הלוחם התייחסה ל"הכחשת מוסקבה" לדיווחים על חיילים רוסים שאנסו והרגו אזרחים, ועל כך השיב הלוחם: "מסתבר שהם מסוגלים לכך".

מושל מחוז דונייצק, פבלו קירילנקו, אמר ביום רביעי כי אזרח אחד ושמונה נוספים נפצעו בלחימה שם, לפי AFP.

"למרבה הצער, אזרחים נהרגים ונפצעים מדי יום באזור דונייצק, וחזית הקרב נמצאת תחת הפצצה מתמדת", אמר קירילנקו בסרטון וידאו שפורסם בטלגרם.

מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, כוחות רוסיה ביצעו פשעים נגד אזרחים, כולל עינויים, רצח, תקיפה מינית, היעלמות בכפייה, הרג ללא הבחנה ושימוש בנשק ההרעבה, על פי דיווח של " גרדיאן " הבריטי. ".

ארגון Human Rights Watch אמר כי כוחות רוסים מואשמים בעינויים של אזרחים אוקראינים, וציין כי כוחות מוסקבה "כללו גם אזרחים בהוצאות להורג מהירות, וביצעו הפרות חמורות ופשעי מלחמה".

בתחילת מרץ פתח בית הדין הפלילי הבינלאומי את חקירתו לגבי פשעי מלחמה אפשריים באוקראינה, ואמר כי שלח 42 מומחים, תובעים וצוות חוקרים לאוקראינה ובכוונתו לפתוח משרד בקייב.

מנגד, רוסיה אומרת שהיא עשתה כל שביכולתה כדי להימנע מפגיעה באזרחים ב"מבצע הצבאי המיוחד" שלה באוקראינה, לפי "רויטרס".

בכירים רוסים הכחישו במפורש את האותנטיות של התמונות של סצנות האירועים בבוצ'ה, ותיארו אותן כ"בדיות" של השלטונות האוקראינים לאחר שכוחות רוסים עזבו את העיירה בסוף מרץ.

القائمة الكاملة للعقوبات الاقتصادية الدولية المفروضة على روسيا