פוליטיקאי ספרדי מזהיר מפני "חורף דמוגרפי"

פוליטיקאי ספרדי בולט עורר מחלוקת בארצו לאחר שהזהיר כי המדינה תהיה נתונה ל"חורף דמוגרפי" בשל חוסר הרצון של צעירים להינשא והעדפתם ליחסים מיניים טרנסג'נדרים.

חואן גרסיה גאלרדו, המשתייך למפלגת "ווקס" הפופוליסטית הספרדית, אמר כי "צעירים שמקיימים יחסי מין לשם הנאה במקום להביא ילדים הם הסיבה לכך שאזורים נרחבים בספרד הופכים במהירות ללא מיושבים".

הוא הוסיף כי דפוס היחסים הזה הוביל ל"חורף דמוגרפי" בזמורה, מחוז שאוכלוסייתו ירדה בכ-30,000 איש ב-20 השנים האחרונות, לפי ה"טיימס" .

הוא הוסיף כי צעירים שוכחים את "המטרה העיקרית של המין", והדגיש: "החורף הדמוגרפי פגע בחברה הזו, וזה נגרם בגלל זלזול במין והפיכתו למעשה צריכה, כי זה הפך למטרה בפני עצמה".

מפלגת ווקס היא מפלגת ימין, ובפברואר קיבלה מספר רב של קולות שהכשירו אותה לחלוק את השלטון במחוז קסטיליה וליאון הספרדי, שגרסיה גלרדו הוא סגן הנשיא שלו.

העיתון הבריטי " גרדיאן " אומר  כי בעיית תת האוכלוסייה במחוזות הפנים של המדינה כבר החלה לעלות, וכי חלקים נרחבים של הפנים החלו להיקרא "ספרד החלולה".

אבל, העיתון אמר, "השינוי נובע בעיקר ממחסור בעבודה, תשתיות, כבישים טובים, קישורי תחבורה ואינטרנט מהיר" באזורים אלה, ולא מיחסים טרנססקסואלים.

فرنسيس.. والشتاء الديموغرافي الأوروبي - صحيفة الاتحاد

קרדיט: אלחורה