המודיעין האמריקאי: פוטין עדיין רוצה להשתלט על רוב אוקראינה

ראשת המודיעין האמריקני, ג'ינה הספל, אישרה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עדיין רוצה להשתלט על רוב שטח אוקראינה.

היא הוסיפה בהצהרות היום, רביעי, כי רוסיה איבדה הרבה מיכולותיה הצבאיות וקשה לשקם אותן במהירות, וציינה כי הצבא הרוסי אינו מסוגל עוד לבצע פעולות צבאיות על פני חזיתות רבות בו-זמנית, על פי מה שצוטט בסוכנות "רויטרס". 

ראשת המודיעין האמריקני הדגישה גם את נטייתה של רוסיה לצאת למתקפות סייבר ולהשתלט על רשתות החשמל באוקראינה , תוך שהיא מציינת כי היא אינה שוללת את נטייתה של רוסיה להפעיל נשק גרעיני.

נשק גרעיני

סוגיית הנשק הגרעיני עוררה מחלוקת מאז תחילת המבצע הצבאי הרוסי, שכן מתוך כמה הצהרות רוסיות בהקשר זה הבינו כי מדובר באיום להשתמש בנשק זה בעימות עם המערב, מה שגרר גינוי בינלאומי, בעוד מוסקבה הכחישה יותר מפעם אחת כל כוונה לעשות זאת.

ראוי לציין כי ארצות הברית היא אחת המדינות התומכות ביותר באוקראינה, כפי שאישר ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן מאז היום הראשון של המבצע הרוסי שיעמוד לצד קייב ויספק לה את התמיכה הצבאית והכספית הדרושה.

בעוד הפנטגון הודיע ​​שוב ושוב כי ארצו ובעלות בריתה מהמערב יספקו לאוקראינה, בקצב מהיר ,  נשק, כולל ארטילריה כבדה, מערכות מכ"ם ומזל"טים, כדי להדוף את הכוחות הרוסיים, אשר שיגרו מאז ה-24 בפברואר את הצבא שלהם לפעול בשטח של השכן המערבי.

صحف عالمية: سيناتور يطالب بايدن بالاستقالة.. إصابة بيل جيتس بكورونا..  أفغانستان وأوكرانيا يسببان حرجا للمخابرات الأمريكية.. الكونجرس يحاول حماية  حقوق الإجهاض.. وعمدة لندن يكشف تعرضه للعنصرية - اليوم السابع

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: יום אלסבעה