איראן: "מפעלי הפלדה הגדולים במדינה חוו מתקפת סייבר עלומה"

חברת הפלדה הגדולה באיראן, 'חוזסטאן', דיווחה הבוקר כי חוותה מתקפת סייבר שפגעה בקווי הייצור בשלושה מפעלים שונים. מנכ"ל החברה, אמין איברהימי, טען שהמתקפה נכשלה חלקית משום שבאותה העת שררה הפסקת חשמל במפעל. עוד מסר כי החברה החליטה להשהות את פעילותה בשל נזקים טכנים וכבר בימים הקרובים תשוב לפעילות.

על אף שלא הופנתה אצבע מאשימה, ובנוסף על אף לקיחת אחריות מצד ארגון האקרים אנטי איראני (המכונה "העוף הדורס"), בישראל מאשרים תחת מעטה עמימות מסויימת כי התקיפה בוצעה בתגובה לתקיפה מצד האיראנים שהובילה להפעלת צופרים בירושלים ואילת.

בעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הסעודי הוסיפו כי לחברת הפלדה 'חוזסטאן', ששוכנת במחוז העשיר בנפט בדרום מערב ח'וזסטן, יש מונופול על ייצור פלדה באיראן יחד עם שתי חברות גדולות בבעלות ממשלתית.

לחברה היו חוזים לקווי ייצור שסופקו על ידי חברות גרמניות, איטלקיות ויפניות. השירות נמשך, אך הושעה במהלך מלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80. עם זאת, סנקציות קשות על איראן בשל תוכנית הגרעין שלה אילצו את החברה להפחית את התלות שלה בחלקים זרים.

ממשלת איראן רואה בפלדה תחום חשוב מאוד. מכרות עפרות ברזל מספקים חומרי גלם לייצור מקומי ומיוצאים לעשרות מדינות.
איגוד הפלדה העולמי אמר כי ייצור הפלדה הגולמית של איראן היה רק 2.3 מיליון טון בחודש שעבר. הירידה מיוחסת לרוסיה, שספגה סנקציות רבות, וזרקה ומכרה פלדה מוזלת לקונים סינים לאחר שאיבדה גישה לשווקים המערביים, על רקע המלחמה באוקראינה.

Fire breaks out at steel factory in Iran's Kerman province: Fars | Al  Arabiya English

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת    קרדיט לתמונה: אלערביה