קצין סורי: מיליציות איראניות חופרות מנהרות וביצורים בגבול ירדן

קצין סורי שערק מכוחות המשטר אישר כי המיליציות האיראניות ,שהתפרסו בדרום סוריה מול גבול ירדן ,החלו לאחרונה לחפור מנהרות וביצרו את האתרים שהקימו לאחרונה במחוז דרעא, ופעילויות אלו מתרכזות ממערב לבניין המכס הישן שבאזור דרעא , וליד כמה עמדות גבול, במטרה להגן על פעולות ההברחה אל מעבר לגבול ירדן.

הקצין הסורי והדגיש כי המיליציות האיראניות מנעו מחקלאים לגשת לאדמותיהם באזורים אלה, כך דיווח אתר החדשות הלונדוני בשפה הערבית –  "אלערבי אל-ג'דיד".

האנליסט גאזי דחמן סבור כי המהלכים האיראנים עשויים להוות צעדי מנע בציפייה למהלכים חשאיים שמתכננת ירדן וגורמים נוספים, והדגיש כי ירדן מנסה להשקיע פוליטית וכלכלית באזור דרום סוריה.

דחמן ציין כי ירדן מנסה להציג את הקרב נגד הסמים והמיליציות האיראניות, כעימות מקיף יותר, הנוגע לכל מדינות האזור והעולם, אך יחד עם זאת ירדן לא מעוניינת להיכנס לעימות ישיר עם איראן. כך כותב האתר "אלערבי אל-ג'דיד".

מלך ירדן אמר לאחרונה כי למעשה מתנהלת כיום לחימה חשאית מלאה עם המיליציות האיראניות על הגבול עם דרום סוריה בניסיון לבלום הברחות סמים ונשק לתוך שטח הממלכה וכי אם ימשכו תקריות האש בין כוחות הצבא למבריחים צבא ירדן ירדוף אחרי המבריחים אפילו לעומק שטח סוריה וישמיד אותם.

קרדיט: קסיון ניוז