בתמיכת איראן מבקשים החות'ים להציף את תימן ושכנותיה בסמים

שר הפנים של תימן, איברהים היידן, האשים את המיליציה החות'ית בכך שהיא מבקשת להציף את ארצו ואת המדינות השכנות בסמים ולסחור בהם בתמיכת איראן, במטרה לממן את מלחמתה "חסרת התוחלת" ולשטיפת מוח של צעירים כדי להכניס אותם למשרפות המוות.

כך נאמר בהצהרה לעיתונות של שר הפנים התימני, לרגל יום המלחמה בסמים הבינלאומי, בסיסמה "דווח על העובדות, הצילו חיים", שחל ב-26 ביוני בכל שנה.

היידן ראה ב"מיליצית ההפיכה החות'ית האיראנית" את הצד השני של נגע הסמים, שלדבריו מהווה "סכנה מיידית לתימנים ולביטחון וליציבות באזור".

והוא הוסיף כי המיליציה החות'ית "פעלה, בתמיכה ישירה מטהראן, להצפת (תימן) ומדינות שכנות בסמים. במקום זאת, הסמים הפכו לנשק בידיהם שבו הם משתמשים כדי לשטוף את המוח של הדורות הצעירים ולהשליך אותם לתוך להבות של הקרבות האבסורדיים".

שר הפנים התימני סקר את ההישגים שהושגו בתחום הפיקוח על סמים בשנה שעברה, שכללו תפיסה של (77) פשעי שימוש בסמים, (9) עבירות של הברחת סמים ו-34 עבירות של סחר וקידום.

הוא ציין כי ההישגים של השנה הקודמת כללו גם כי סך הכמויות שנתפסו הסתכמו ב-4 טון ו-455 קילו חשיש, 115 קילו קוקאין, 20 קילו הרואין ו-13 קילו קריסטל מת', והכמויות שהושמדו על סמך פסיקות בית המשפט הסתכמו ב-5 טון חשיש, 113 קילו הרואין, 390 קילו קוקאין ו-14,500 כדורי קפטגון.

יום הסמים העולמי נחשב לאירוע שנועד לאחד את מאמצי הקהילה העולמית במאבק בסמים והשפעותיהם ההרסניות על החיים ועל בני האדם. זהו גם יום שבו נשמעים פעמוני אזעקה בכל העולם, להתריע בפני כולם על הסכנה של סמים, שאינם מאיימים עוד על חברה או מדינה מסוימת בפני עצמה, אלא על כל הקהילה האנושית.

שר הפנים התימני גם הדגיש את החשיבות של העברת סיסמת החגיגה לכל בית, כפר, מחוז ונפה בתימן, ולהבהיר את הסכנה והכיעור שבסמים.

קרדיט: לוונט-סוכנויות