אזהרת האו"ם: צונאמי הרסני מאיים על 4 ערים גדולות בים התיכון

ארגון של האו"ם השמיע אזעקה לגבי האפשרות ש-4 ערים מרכזיות בים התיכון יהיו חשופות לגלי צונאמי גבוהים, בנוסף לעיר נוספת השוכנת לחוף האוקיינוס ​​האטלנטי, מה שעלול להוביל למותם של אלפי אזרחים בטביעה אם בעוד כמה שנים יתרחש הארוע המדובר.

אונסק"ו מסר כי צונאמי עלול לפגוע בקרוב בערים גדולות בים התיכון או בסמוך לה, עם גלים שצפויים להגיע לגובה של יותר ממטר אחד, ב-30 השנים הבאות, לפי ה"גרדיאן".

אונסק"ו הוסיפה כי קהילות באוקיינוס ​​השקט ובאוקיינוס ​​ההודי, שבהם מתרחשים רוב הצונאמי, מודעות לרוב לסיכונים הכרוכים בגלים הללו מה שאין כן תושבי  אגן הים התיכון.

חמש ערים

הרשימה החדשה כוללת את הערים: "מרסיי", "אלכסנדריה", "איסטנבול" ו"קאן" בים התיכון, בנוסף לצ'פיונה, עיירה השוכנת לחוף האוקיינוס ​​האטלנטי של ספרד ליד קאדיס.

חמש הקהילות יצטרפו ל-40 עיירות וערים אחרות ב-21 מדינות שצפויות להיות "מוכנות לצונאמי" עד השנה הבאה, שכן תוכנית "ההיערכות לצונאמי" היא חלק מהמאמצים הגדולים יותר של אונסק"ו להבטיח שכל הקהילות בסיכון ידעו מה לעשות, באירוע צונאמי, עד שנת 2030.

"הצונאמי של 2004 ו-2011 היו קריאת השכמה", אמר ברנרדו אליאגה, מומחה לצונאמי של אונסק"ו. "עשינו כברת דרך מאז 2004. אנחנו בטוחים יותר היום. אבל יש פערים במוכנות ואנחנו צריכים לוודא כי הבנו את האזהרות ולפעות בהתאם".

צונאמי באוקיינוס ​​ההודי בשנת 2004 הרג על פי ההערכות כ-230,000 בני אדם ב-14 מדינות, בעוד רעידת האדמה והצונאמי בעוצמה 9.1 ב-2011, שהגיעו לגובה של כמעט 40 מטר (130 רגל), הרגו 18,000 איש ביפן.

קרדיט אוריינט ניוז       קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות