לצבא רוסיה "נגמר האוויר" באוקראינה והוא כנראה יאלץ להפסיק הלחימה

שירותי המודיעין המערביים ומומחים צבאיים מעריכים כי הצבא הרוסי ימצה בקרוב את יכולות הלחימה שלו וייאלץ להפסיק את המתקפה שלו במזרח אזור דונבאס באוקראינה.

פקיד מערבי בכיר, שדיבר בעילום שם, אמר ל"וושינגטון פוסט ": "יבוא זמן שבו ההתפתחויות הקטנות שרוסיה עושה יהפכו לבלתי בנות קיימא בהתחשב במה שהיא לוקחת, והיא תצטרך הפסקה גדולה כדי להחזיר לעצמה את היכולת שלה. ."

ההערכות מגיעות למרות ההתקדמות הרוסית המתמשכת נגד הכוחות האוקראינים, כולל תפיסת העיר סברודוניצק ביום שישי, המרכז העירוני הגדול ביותר בשליטה רוסית במזרח מאז הושקה מתקפת דונבאס האחרונה לפני כמעט שלושה חודשים.

נפילתה של סברודונייצק, שבעבר מנתה למעלה מ-100,000 תושבים, אך כיום היא עיר רפאים, היא הניצחון הגדול ביותר של רוסיה מאז השתלטה על נמל מריופול בחודש שעבר.

זה מסמן שינוי בשדה הקרב במזרח אוקראינה לאחר שבועות שבהם העליונות של הנשק הרוסי הניב רק הישגים מוגבלים.

רוסיה צפויה לראות את לכידתה של סברודונייצק כהצדקה למעבר שלה מהניסיון הכושל המוקדם שלה לערוך מתקפת בזק ובלתי פוסקת עם ארטילריה מסיבית במזרח.

הרוסים מתקרבים כעת לעיר השכנה ליסהנסק, על הגדה הנגדית של נהר סברסקי דוניץ. לכידת העיר תיתן שליטה כמעט מלאה בטריטוריית לוגנסק.

מאז המתקפה הכושלת של הכוחות הרוסיים על הבירה קייב במרץ, במה שהיא תיארה כ"מבצע צבאי מיוחד", מוסקבה ושלוחיה התמקדו בדרום ובאזור דונבאס, אזור מזרח המורכב מלוגנסק ושכנתה. דונייצק.

מוסקבה טוענת כי לוגנסק ודונייצק, שבהן תמכה בהתקוממויות מאז 2014, הן מדינות עצמאיות, ודרשה מאוקראינה לוותר על כל שטח שני האזורים לממשלים הבדלניים.

לכידת ליסיצ'נסק מהווה אתגר מכיוון שהוא ממוקם על קרקע גבוהה ונהר סברסקי דוניץ מעכב את ההתקדמות הרוסית ממזרח.

על פי ערוצי טלגרם הרוסיים וסגנית שר ההגנה של אוקראינה, אנה מאליאר, הצבא הרוסי נמצא בלחץ להשתלט על לוהנסק עד יום ראשון, מה שעשוי להסביר את המומנטום המוגבר בשבוע האחרון.

הבכיר המערבי אומר כי ההתקדמות ה"זוחלת" הזו תלויה כמעט לחלוטין בהוצאה של כמויות אדירות של תחמושת, בעיקר פגזי ארטילריה, שנורים בקצב שכמעט אף צבא בעולם לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן.

עם זאת, רוסיה ממשיכה לסבול אבדות כבדות בציוד ובחיילים, מה שמעלה שאלות לגבי כמה זמן עלול לקחת עד לתקיפה, אמר הגורם.

גורמים רשמיים מסרבים לתת מסגרת זמן, אך ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ציין השבוע, בציטוט הערכות מודיעיניות, שרוסיה תוכל להמשיך להילחם רק "בחודשים הקרובים".

אחר כך אמר בראיון לעיתון הגרמני Sueddeutsche Zeitung: "רוסיה יכולה להגיע לנקודה שבה אין יותר מומנטום קדימה כי היא מיצתה את משאביה".

تطورات حرب روسيا على أوكرانيا اليوم.. الغرب يخشى لجوء موسكو للسلاح  الكيميائي وبايدن: بوتين لن ينتصر | أخبار سياسة | الجزيرة نت

קרדיט: אלחורה ואלג'זירה