טורקיה וישראל מתחילות בהליכים להעלאת הייצוג לדרגת שגריר

היום, יום חמישי, הכריז שר החוץ הטורקי מבלוט קאווזוגלו על תחילת ההליכים להעלאת רמת הייצוג הדיפלומטי עם ישראל לדרגת שגריר.

"התחלנו בהליכים להעלאת הייצוג הדיפלומטי עם ישראל לדרגת שגריר", אמר דאבוטולו במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הישראלי יאיר לפיד בבירה אנקרה, כך דיווחה סוכנות אנאדולו הטורקית.

השר הטורקי הסביר כי במהלך שיחותיו עם לפיד הוא הדגיש בצעדים מוחשיים את קידום הדיאלוג החיובי בין טורקיה לישראל והוסיף: "נמשיך את הביקורים ההדדיים המתוקשרים בטווח הקצר".

הוא המשיך, "התייעצויות פוליטיות ואזוריות דו-צדדיות בין שני משרדי החוץ שלנו חשובות, והתחלנו בהליכים להעלאת רמת הייצוג הדיפלומטי שלנו לדרגת שגריר".

במהלך נאומו ציין דבוטולו כי טורקיה משתפת פעולה עם ישראל בנושא הביטחוני, ואמר: "היינו בקשר הדוק עם לפיד בנוגע לאיומי טרור נגד אזרחים ישראלים בארצנו".

והוסיף, "המוסדות שלנו ממשיכים להחליף מידע מודיעיני זה עם זה, והנשיא (ישראל) יצחק הרצוג דן בנושא זה עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן".

הוא הוסיף: "מוסדות הביטחון שלנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק, ואני רוצה להדגיש שאנחנו לא יכולים לאפשר לאירועים מהסוג הזה להתרחש בארצנו, ולא נאפשר התקפה על ישראלים בתוך ארצנו". 

בנוגע לנושא הפלסטיני, הסביר דאבוטולו כי הצד הישראלי "מודע היטב לשאיפותיה של טורקיה בהקשר זה".

הוא המשיך, "על כולם לנקוט בצעדים זהירים כדי שלא ייפגעו התקוות לשלום ולפתרון שתי המדינות, וכדי להימנע מצעדים נוספים שעלולים לפגוע בתקוות השלום".

היחסים בין ישראל לטורקיה התפתחו מאוד בשנתיים האחרונות, כאשר היקף חילופי הסחר גדל ב-20% ב-2021 והגיע ל-8 מיליארד דולר, לפי נתוני סוכנות אנטוליה.

تركيا وإسرائيل تباشران إجراءات رفع التمثيل إلى مستوى سفير - وكالة الأناضول

קרדיט: סטפ ניוז      קרדיט לתמונה: https://www.aa.com.tr/