ישראל משתתפת לראשונה בתמרון צבאי באפריקה בהובלת צבא ארה"ב

ביום שני, ארה"ב ומרוקו פתחו בתמרונים צבאיים תחת שם הקוד: "אריה אפריקאי 2022" – "الأسد الأفريقي 2022", שהם הגדולים מסוגם ביבשת אפריקה. מפגש חדש זה, בהובלת מרוקו, מגיע על רקע המתיחות עם אלג'יריה השכנה. 

בנוסף למרוקו, חלק מהתרגילים הללו מבוצעים גם בתוניסיה, סנגל וגאנה, ויימשכו עד ה-30 ביוני, כל לדברי ​​פיקוד אפריקה של צבא ארה"ב (AFRICOM).

יותר מ-7,000 חיילים מעשר מדינות, בהן ברזיל, צ'אד, צרפת ובריטניה, משתתפים באירוע, בנוכחות משקיפים צבאיים מארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO) ומ-15 "מדינות שותפות", כולל ישראל , המשתתפת בפעם הראשונה.

مناورات الأسد الإفريقي 2022 : أمريكا تصفع الجزائر و البوليساريو و تنظم  المناورات في مناطق جديدة - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

תרגילים אלו מטרתם "לחזק את יכולות ההגנה המשותפות שלנו מול איומים טרנס-לאומיים וארגונים קיצוניים אלימים", נמסר בהצהרה של AFRICOM.

רמטכ"ל צבא מרוקו, הגנרל בלחיר אל-פארוק, התייחס מצדו ל"התכנסות הגישות" אל מול "אתגרי הביטחון", במהלך פתיחת התרגילים בעיר אגאדיר  שבמרוקו.

תכנית "אריה אפריקאי 2022" כוללת תרגילים צבאיים יבשתיים, אוויריים וימיים ותרגילים לחיטוי ביולוגי, רדיולוגי, גרעיני וכימי. היא נערכת בעיר קניטרה, מצפון לרבאט, בנוסף למספר מקומות בדרום, כולל אזור מחבס על הגבול עם אלג'יריה, על פי מה שמסרו הכוחות המזוינים המלכותיים בהצהרה.

בדומה לתרגיל בשנה שעברה, תכנית התרגיל הנוכחי כוללת הכשרה בצניחה ושיגור טילים למטרות, שחלקן קרובות לגבול אלג'יריה וחלקן  לטינדוף שם נמצא בסיס של חזית הפוליסריו, אשר מרוקו נמצאת במחלוקת איתו בשאלת הריבונות על סהרה המערבית.

ארצות הברית היא בעלת ברית מרכזית של מרוקו בסכסוך זה, שכן היא הכירה, מאז סוף 2020, בריבונותה על סהרה המערבית, במסגרת הסכם משולש שכלל גם נורמליזציה של הממלכה ביחסיה עם ישראל.

בעקבות ההתפתחויות הללו הכריזה אלג'יריה בקיץ אשתקד על ניתוק יחסיה עם מרוקו באוגוסט, והאשימה את הממלכה בביצוע "מעשי איבה" ובשיתוף פעולה ביטחוני עם לישראל.

מועצת הביטחון קוראת למרוקו, לחזית פוליסריו, אלג'יריה ומאוריטניה לחדש את המשא ומתן שהושעה מאז 2019, "ללא תנאים מוקדמים" ל"פתרון מדיני צודק, בר קיימא ומקובל".

تحضيرات كل من المغرب والجزائر لتمرين الاسد الافريقي 2022

קרדיט: מדמאר