סם הקפטגון הוא הנשק האיראני המסוכן ביותר באזור הערבי

הסחר בסמים, במיוחד עם כדורי הקפטגון, הוא אחד מכלי הנשק החשובים ביותר של איראן, ומקורות המימון למיליציית  חיזבאללה שהיא אחת הזרועות החשובות שלה באזור הערבי.

דיווחים בתקשורת ובעיתונות מתייחסים לסחר ,בשווי מיליארדי דולרים , שאף עולה על תקציבן של מדינות ערב, שמטרתו להרוס צעירים ערבים משני המינים על ידי תפיסת מוחותיהם וגופם ושימוש בהם כפצצות ביולוגיות וכימיות כדי להרוס את החברות שלהם.

הסלמה מסוכנת מתחוללת בגבול ירדן-סוריה, כפי שמסר דובר צבא ירדן, קולונל מוסטפא אל-הייארי, "מיליציות איראניות זוממות אג'נדות זרות המכוונות לערער את הביטחון הלאומי הירדני".

מבצעי הברחת הסמים הפכו מאורגנים וזוכים לטיפול ותמיכה מאנשים ומנהיגים במשטר הסורי ובשירותי הביטחון שלו, וכן ממיליציות איראניות וחיזבאללה הממוקמות בדרום סוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם חשף גם כי מיליציות סוריות הקשורות לחיזבאללה הגבירו לאחרונה את העברת סמים וחומרי הגלם לייצור "קפגון" מלבנון לקלמון באזור הכפר של דמשק.

אין ספק שאיראן, עם הנשק המסוכן שלה, פועלת להפצת פשעים וליצור מאפיה המזוהה עמה כדי לערער את החברות הערביות ולערער את הביטחון והיציבות של האזור, במיוחד כשהיא שולטת בגבולות לבנון, סוריה ועיראק. דרך הזרועות והמיליציות שלה שם.

הנשק של חיזבאללה עדיין שולט בגבולות לבנון, למרות דחייתו של הרחוב הלבנוני את שיטותיו והרצון בשינוי. תוצאת הבחירות לפרלמנט חשפה כי המיליציה של חיזבאללה איבדה את הרוב במושבים בפרלמנט, עדות ברורה למצב של חוסר שביעות רצון ודחיית הארגון מצד הרחוב הלבנוני בשל שיטות ההרס של חיזבאללה, המגבירים את בידודו באזור הערבי.

כמו כן, עלינו לציין שהאזורים המשוחררים בצפון סוריה עדים למלחמה עם אותם כלי נשק שמטרתם להשמיד צעירים מרדנים ולפרק את החברה באמצעות סוחרי סמים המקדמים ומוכרים סמים בסביבה שבה רוב הצעירים חסרי מודעות והשכלה.

קמפיינים רבים שפתחו הפלגים בצבא הלאומי למאבק בהפצת הסמים באזור המשוחרר, בו העיירה מארע – مارع ואחרים היו עדים לאחרונה למסעות גיוס ואבטחה שבמהלכן רדפו הפלגים אחר הסוחרים ועצרו חלק גדול מהם.

לבסוף, דעתי היא שהמלחמה האזוטרית של איראן באמצעות סמים "וכדורי קפטגון" היא אחת המלחמות המסוכנות ביותר שהיא מנהלת נגד האזור הערבי בכלל וסוריה בפרט, ומדינות ערב חייבות להיות מודעות לסכנה שבהפצת הסמים ובראשה לשיעור הגבוה של התמכרות בקרב צעירים במיוחד. עונש מוות לסוחרים בסמים עשוי להיות אחד הפתרונות הטובים ביותר הקיימים להתמודדות עם הנשק הזה.

קרדיט: בילאל מוחמד אלשיח – זייטון ניוז