דנמרק ביטלה את היתרי השהייה למאות פליטים סורים

הרשויות הדניות הודיעו למאות פליטים סורים כי היתרי השהייה שלהם בוטלו או שבקשותיהם נדחו, מאז החליטה ממשלת דנמרק כי התנאים במרחב דמשק "השתפרו".

לפי אתר האינטרנט הדני " The Local " , הוועדה לערעורים של דנמרק ביטלה את החלטת מחלקת ההגירה ב-71 אחוז מהמקרים של ביטול רישיונות שהייה לפליטים סורים במהלך שנה זו, ואיפשרה להם להישאר במדינה.

ובין ינואר למאי, ועדת הערר הדנית, המוציאה החלטות מחייבות כאשר פונים משירות ההגירה, ביטלה את החלטת מחלקת ההגירה ב-54 מתוך 76 מקרים, והעניקה היתרי שהייה מתמשכים, עלייה מדצמבר 2021, כאשר 43% מהערעורים התקבלו.

סגן מנהל שירות ההגירה הדני, הנריק תומסן, אמר כי המחלקה "מקפידה על נהלי ועדת הערעורים", והדגיש כי היא "נשארה מעודכנת במידע בסיסי הקשור לפסיקות בית הדין האירופי לזכויות אדם".

דנמרק נוקטת במדיניות קליטה קפדנית כלפי פליטים, במטרה להשיג "אפס מבקשי מקלט", והנפיקה אישורי שהייה זמניים רק מאז 2015.

ממשלת דנמרק זכתה לביקורת נרחבת ברמה הבינלאומית, על רקע שלילת היתרי שהייה של פליטים סורים, על כך שהיא רואה את המצב  במרחב דמשק  "בטוח", שכן האו"ם אמר כי הדבר "חסר הצדקה".

בתחילת השנה הנוכחית, שר ההגירה והשילוב הדני, מתיאס טספאי, התמודד עם ביקורת חריפה מצד חברי הפרלמנט של האיחוד האירופי, בשל מדיניות ארצו לבטל את מעמד הפליטים של חלק מהפליטים הסורים ולאלץ אותם לחזור לדמשק.

קרדיט: סוריה טי וי