מבזקי חדשות מהעולם ליום 11-6-2022. מתעדכן

*- ממשלת מלזיה החליטה לבטל את עונש המוות הקבוע בחוק ולאפשר לשופטים להטיל עונשים חלופיים בהתאם לשיקול דעתם. החקיקה הנוכחית מחייבת הטלת גזר דין מוות על 12 עבירות, כולל סחר בסמים ואחזקתם, אולם הממשלה תתקן את הסעיפים בחוק, על אף שעדיין ניתן יהיה להטיל עונש מוות. בשנה שעברה התעוררה סערה אחרי שהוטל עונש מוות על אם חד הורית לתשעה ילדים שהורשעה באחזקת 114 גרם של מת'.

*- דרמה בדיסני: פיטר רייס הודח במפתיע מתפקידו כאחראי התוכן הראשי בענקית הבידור האמריקאית ובמקומו מונתה סגניתו, דנה וולדן. רייס הגיע לדיסני לפני שלוש שנים, בעקבות רכישת אולפני פוקס המאה ה-21. אתר וראייטי ציטט גורמים שסיפרו כי מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, קיבל את ההחלטה ביום שלישי וכי היא נבעה משיקולים אסטרטגיים ועסקיים וללא מניע אישי.

*- סוכני ה-FBI עצרו היום את ריאן קלי, שמתמודד בפריימריז הרפובליקניים בבחירות לתפקיד מושל מישיגן, אחרי שביצעו חיפושים בביתו באלנדיין. קלי, מנאמניו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שגם מקדם את מצע "אמריקה תחילה", שהה בגבעת הקפיטול בוושינגטון בזמן ההתפרעויות ב-6 בינואר אשתקד.

*- נשיא רוסיה פוטין בפגישה עם יזמים צעירים והתייחס בעקיפין למלחמה באוקראינה:
"פיוטר ה-1 השיב שטחים וביצר אותם, והגורל הזה גם נפל בחלקנו";
"העולם משתנה במהירות. וכדי לטעון לסוג מסוים של מנהיגות, ואני לא מדבר על מנהיגות עולמית, אלא לפחות במובן מסוים, כל מדינה, כל עם, כל קבוצה אתנית חייבים להבטיח את הריבונות. כי אין מצב ביניים: מדינה היא ריבונית או מושבה ולא משנה איך קוראים למושבה. אני לא אתן דוגמאות כדי לא לפגוע באף אחד, אבל אם מושבה לא יכולה לקבל החלטות ריבוניות, היא כבר קולוניה במובן מסוים";
"רוסיה תמיד נמצאת בחזית של האירועים המתרחשים".

*- בית משפט במחוז הבדלני הפרו רוסי של דונצק גזר עונש מוות על שני בריטים ואזרח מרוקו אחרי שהואשמו כי הם שכירי חרב. בני המשפחות של הבריטים, איידן אסלין (28) ושון פינר (48) טענו כי הם שירתו בצבא אוקראינה ובממשלה הבריטית הבהירו כי הם שבויי מלחמה ואסור להעמיד אותם לדין.

*- נשיא הפיליפינים הנכנס, פרדיננד מרקוס הבן, נועד היום במנילה עם סגנית מזכיר המדינה האמריקאית, וונדי שרמן, במטרה לבנות מחדש את היחסים בין המדינות אחרי המתיחות תחת הנשיא היוצא דוטרטה. השניים "הדגישו את חשיבות הברית עבור הביטחון והשגשוג באזור ההינדו-פסיפי ועבור העולם ואת החשיבות של כבוד לזכויות אדם ושלטון החוק בפיליפינים".

*- שלושה שבועות לפני שתסיים חמש שנים של כהונה סוערת שלוותה בהפגנות, דיכוי וקורונה, מנהיגת הונג קונג היוצאת, קרי לאם, התייצבה היום בפני חברי המועצה המחוקקת בעיר והבהירה כי היא "לא מתביישת בתעודת הסיום" שלה. "האתגר היה חסר תקדים", אמרה לאם, שהדגישה כי "לא חשבתי לרגע" להתפטר.

*- מיד עם תחילת הפלישה הרוסית, אילון מאסק הודיע כי הוא מספק לאוקראינה מערכות של לווייני סטארלינק של חברת ספייס אקס שנועדו להבטיח כיסוי של אינטרנט מהיר לנוכח השיבושים מצד הרוסים. כתבה חדשה מתארת עד כמה התרומה של מאסק הייתה בשדה הקרב ובחזית הדיפלומטית וההסברתית.

*- משרד ההגנה של טייוואן רוכש 11 מערכות מכ"ם CS/MPQ-90 Bee Eye מתוצרת מקומית בסכום של יותר מ-3.2 מיליארד יואן כדי להציב אותן באיים שמפרידים בין טייוואן לבין סין במצר טייוואן על מנת לעקוב אחרי הפעילות הסינית. מערכת ראשונה תוצב בשנה הבאה ועוד ארבע יוצבו בשנת 2024.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי