וושינגטון טרם החליטה בנוגע להעברת גז מצרי וחשמל ירדני ללבנון

עוזרת שרת החוץ של ארה"ב לענייני המזרח הקרוב, ברברה ליף, הודיעה כי ארה"ב טרם קיבלה כל החלטה בנוגע להסרת הסנקציות, או חריגות כלשהן הקשורות לסנקציות נגד סוריה, בנוגע להעברת הגז המצרי ללבנון, "מכיוון שמדינות אלו טרם חתמו עדיין על החוזים" . 

ליף אמרה, בישיבה של ועדת החוץ של הסנאט האמריקני, שהוקדשה לדיון במדיניות ממשל ביידן כלפי סוריה, ביום רביעי, כי "מתנהל כרגע תהליך שנועד לסיים את החוזים הללו בין הממשלות", והוסיפה כי וושינגטון תבדוק את פרטי  החוזים הללו ותחליט בנוגע עליהם במועד מאוחר יותר.

היא הכחישה מתן ערבויות לגבי הסרת הסנקציות, אך ציינה כי מה שהתחייבה ארה"ב היא לקיים שיחות בנושא זה.

ליף הדגישה כי מטרת הפרויקט היא לסייע לעם הלבנוני מלכתחילה. 

לדבריה, "לבנון סובלת שנים וכעת היא ללא ספק על סף קריסה כמדינה וכחברה, ואנו מנסים, באמצעות מספר צעדים, לשים קץ לאפשרות הזו, כי ההשלכות של זה על לבנונים זה משהו, אבל ההשלכות על ישראל, ירדן ומדינות אחרות באזור יהיו גדולות יותר ". 

היא הוסיפה, "לכן, אנו עובדים על מספר צעדים, לרבות האפשרות להעביר גז מצרי דרך ירדן בצינור העובר דרך סוריה, שהוצע על ידי ממשלות קהיר ועמאן", וציינה כי לעם הלבנוני יש כיום רק 2 שעות חשמל ביום. 

עוזר שר החוץ של ארה"ב לענייני המזרח הקרוב חשף כי "המלך הירדני הוא האדם המודאג ביותר מבין שותפינו לגבי האפשרות של קריסה בלבנון, והוא רוצה לעשות הכל כדי להפחית את האפשרות הזו".

עוד הדגיש כי "לא תהיה העברה של מזומנים מכל סוג לממשלת סוריה" (כלומר: תמורה העברת הגז המצרי דרך שטחה ללבנון סוריה תתוגמל בגז לצריכה מקומית).

الغاز المصري.. 4 تحديات تعرقل وصوله إلى لبنان قبل الشتاء (تقرير) - الطاقة

קרדיט: אלחורה