דיווח: איראן משתמשת בטכנולוגיות מעקב סיניות כדי לדכא הפגנות

טיאנדי, יצרנית סין המתמחה בטכנולוגיית מעקב, היא הספקית העיקרית של טכנולוגיות ריגול למשמרות המהפכה.

חברת מעקב סינית מספקת לאיראן טכנולוגיית ריגול מתקדמת שסייעה למשטר בטהרן לדכא מפגינים שיצאו לרחובות בשבועות האחרונים.

טיאנדי, יצרנית מסין המתמחה בטכנולוגיית מעקב, היא הספקית העיקרית של הטכנולוגיה למשמרות המהפכה, על פי חקירה שנערכה לאחרונה על ידי IPVM, קבוצת אבטחה שעוקבת אחר תעשיות מתקדמות אלו, ודווח על ידי Washington Free Beacon.

טיאנדי, אחת מארבעת היצרניות הגדולות של מערכות טלוויזיה במעגל סגור בסין וענקית המעקב הסינית היחידה עם נוכחות ישירה באיראן, חתמה על שותפות לחמש שנים עם מפיץ איראני, לפי IPVM.

מצלמות מעקב סיניות בבייג'ינג
מצלמות מעקב סיניות בבייג'ינג

הממצאים של IPVM על שיתוף הפעולה בין איראן לסין, שעלול להפר את הסנקציות האמריקניות שהוטלו על טהראן, מקבלים חשיבות מחודשת על רקע הפגנות בכל רחבי  באיראן שאיימו על יציבות השלטון הנוקשה.

המאמצים לדכא את ההפגנות, כולל שימוש בגז מדמיע, מכות ומעצרים, לא הצליחו לעצור אותן.

איראן מנצלת את טכניקות המעקב ההמוניות הסיניות כדי לחזק את המגזר הביטחוני שלה, המורכב מהמשטרה החשאית ומשמרות המהפכה האיראנים.

בכירים איראנים וסיניים קידמו את היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות במהלך פגישות שהתקיימו בשבוע שעבר ושהתמקדו בחיזוק "שיתוף הפעולה בתחומי שיתוף הפעולה הביטחוני והמשטרתי", כך דיווחה התקשורת האיראנית.

ב-2021 חתמו איראן וסין על הסכם כלכלי ל-25 שנים בהיקף של 400 מיליארד דולר.

חתימה על ההסכם בין סין לאיראן ב-2021
חתימת ההסכם בין סין לאיראן ב-2021    (קרדיט: אלערביה)

מערכת היחסים הזו בין סין לאיראן מעוררת חשד בקונגרס, כאשר סנאטורים רפובליקנים דוחפים לחקיקה שתפרק את הברית הכלכלית הגוברת בין טהראן לבייג'ין.

סנאטורים רפובליקנים , בראשות הסנאטורית הרפובליקנית מרשה בלקבורן, שואפים לאלץ את ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להתנות ניתוק היחסים בין איראן וסין בכל הסכם גרעין חדש עם טהראן.

סין ואיראן גם מנהלות תוכנית להפר את הסנקציות האמריקניות מאז כניסת ביידן לתפקיד. בהקשר זה, טהראן הצליחה לקצור 22 מיליארד דולר ממכירות נפט אסורות.

קרדיט: אלערביה