מי שאיים על העולם היה מבועת ממחלות.. מה שאתה לא יודע על היטלר….

לראשונה… מכתבים בין הפיהרר הנאצי לרופא חושפים סודות על דמות שההיסטוריה לא שוכחת

האם מישהו יכול להאמין שמי שאיים על העולם במשך שנים וגרם למלחמה, העקובה ביותר מדם בהיסטוריה האנושית, פחד ממחלות?

צאצא של רופא שוויצרי שפיקח על הטיפול במנהיג הגרמני אדולף היטלר חשף פרטים ממכתבים והתכתבויות המראות כיצד הרופא התייחס לבעיות הקול מהן סבל המנהיג הנאצי.

התברר שרופא אף-אוזן-גרון הגרמני קרל אוטו פון אייקן, שמת ב-1960, טיפל בהיטלר מספר פעמים במשך 10 שנים, החל משנת 1935, לפי העיתון השוויצרי, "Neue Zürcher Zeitung am Sonntag".

מכתבים סודיים חשפו את הסוד

המידע החדש נחשף במכתבים ששלח הרופא לקרוב משפחה של המנהיג, שהתגלו על ידי רוברט דובגין, נינו של הרופא, כשחיפש בארכיון המשפחה.

ההיסטוריון הבריטי ריצ'רד ג'יי אוונס, מומחה להיסטוריה של גרמניה, אישר את האותנטיות של המכתבים שלא פורסמו, שחשפו את החשש של היטלר ממחלה סופנית.

לאחר התייעצותם הראשונה במאי 1935, הורה היטלר לרופא להודיע ​​לו אם יש סכנה כלשהי לחייו, ואמר לו: "אם יש משהו לא בסדר בבריאות שלי, אני חייב לדעת זאת".

העיתון ציין כי ההודעות חשפו גם את דאגתו של היטלר לקולו, שבו השתמש בנאומיו חוצבי הלהבות  כדי לגייס תמיכה למשטרו.

העיתון גם הזכיר שניתוח להסרת פוליפ ממתרי הקול נדחה עד לאחר שהיטלר נשא נאום, מכיוון שדוקטור פון אייקן יעץ למנהיג שלא להשמיע את קולו לאחר הליך זה.

הרופא שלו , לא הרוצח שלו

למרות שהרופא מעולם לא הטיל ספק במעשיו של היטלר, שהובילו למותם של מיליוני בני אדם במלחמת העולם השנייה, לפי העיתון, הוא ענה לשאילתה של חוקרים רוסים ששאלו אותו לאחר המלחמה מדוע לא הרג את "המנהיג הרוצח" כפי שהם קרא לו?, הוא ענה: "הייתי הרופא שלו לא הרוצח שלו".

ראוי לציין שהיטלר התאבד בבונקר תת-קרקעי בברלין בשנת 1945, זמן קצר לפני תום המלחמה.

קרדיט: אלערביה