33 צעירים סורים משלמים מחיר כבד על האמונה ב"סולחה" של בשאר אל-אסד

המיליציה של אסד עצרה במהלך הימים האחרונים עשרות צעירים סורים שחזרו מלבנון לבירת סוריה, דמשק, מה שחושף את שקריות ההצהרות הרשמיות על "אמינות" החנינה שהוציא נשיא סוריה, בשאר אסד, לאחר הבטחות לחזרתם הבטוחה של פליטים סורים לארצם. 

מקורות מקומיים פרטיים אמרו היום לרשת אוריינט נט כי 33 פליטים סורים צעירים ששבו משטח לבנון נעצרו על ידי המיליציה באחד ממחסומי המחסומים שלה בפאתי העיירה אל-קוטאיפה במזרח גאוטה של ​​הבירה דמשק, והועברו ליעד לא ידוע בעיירה.

המקורות (כולל אחיו של אחד העצורים) הסבירו כי הצעירים חזרו מלבנון לעיר הולדתם במזרח אלגאוטה, "והם מצאו עצמם במלכודת המעצר למרות הבטחות רשמיות ממשטר אסדשלא יאונה להם כל רע.

המידע מאשר שרוב העצורים היו מבוקשים לשירות חובה בצבא סוריה, והם נמלטו לפני שנים רבות ללבנון כדי להימלט ממעצר או גיוס כפוי, אך התעמולה החוזרת ונשנית של הטענות על החנינה הנשיאותית והבטחות רשמיות לגבי הסרת כל ההאשמות גרמה להם לחזור לאזורים שבשליטת אסד כדי להעצר. 

מוקדם יותר החודש הוציא בשאר אל-אסד צו חקיקה מס' 7 לשנת 2022, הקובע כי "ניתנת חנינה כללית על פשעי טרור שביצעו סורים לפני התאריך 30/4/2022, למעט אלו שהובילו למותו של בן אדם הקבוע בחוק המלחמה בטרור מס' (19) משנת 2012 ובחוק העונשין שניתן בצו חקיקה מס' (148) משנת 1949 ותיקוניו.

במהלך הימים האחרונים פורסמו הצהרות רשמיות באמצעות כלי התקשורת של אסד, במטרה להרגיע את הפליטים הסורים לחזור לארצם ללא כל דין וחשבון או מעצר, האחרונה שבהן הייתה הצהרותיו של מי שמכונה ראש הוועדה לענייני ערבים בפרלמנט של אסד, בוטרוס מרג'אנה, שאמר כי "גזירת החנינה על פשעי טרור כוללת 95% מהמתנגדים הסורים מחוץ לסוריה", והוסיף כי " סורים שהיו מתנגדים הפכו בטוחים בגלל החנינה, ולכן הגיע הזמן שהם יחזרו למולדתם על פי עקרון הסליחה של אלוהים על העבר".

הרשת הסורית לזכויות אדם אמרה לפני שבועיים, בדיווח על מספר העצורים ששוחררו לאחר הצו "לכאורה", כי מספר המשוחררים הגיע ל-476, כולל 55 נשים, ו-13 אנשים שהיו ילדים כשהם נעצרו, וכ-132,000 איש עדיין נמצאים בבתי הכלא של אסד, עצורים בקשר למרד העממי מאז מרץ 2011, תוך ציון כי במשטר אסד יש עדיין 87,000 איש שנעלמו בכוח, וכי המשטר לא הפסיק את המעצרים השרירותיים.

קרדיט: רשת אוריינט ניוז