קנדה מתקדמת לעבר איסור מוחלט על בעלות פרטית של אקדחים

בעוד המחוקקים בארה"ב רחוקים מהטלת מגבלות כלשהן על מכירת כלי נשק גם אחרי הטבח המזעזע בבית הספר בטקסס, קנדה מתקדמת לעבר איסור מוחלט על בעלות פרטית של אקדחים.

ממשלתו של ג'סטין טרודו הגישה לפרלמנט הצעת חוק שתאסור על ייבוא של אקדחים, קנייתם, מכירתם או העברתם. מי שכבר מחזיקים ברישיון לאקדח יוכלו להמשיך ולהשתמש בכלי הנשק, אולם הממשלה גם שואפת להגביל את מספר מחזיקי האקדחים.

בנוסף, החקיקה תאפשר לבטל את הרישיונות למי שביצעו אלימות בתוך המשפחה או היו מעורבים בהטרדה פלילית. כמו כן, המחסניות של האקדחים יותאמו לכמות מקסימלית של חמישה קליעים.

"זה צעד לאומי קונקרטי ואמיתי שהולך מעל ומעבר כדי לשמור על הקנדים בטוחים", אמר טרודו. "מלבד שימוש באקדחים לטובת ירי ספורטיבי וציד, אין שום סיבה שמישהו בקנדה יצטרך אקדחים בחיי היומיום. בעת שאנחנו רואים שאלימות עם כלי נשק ממשיכה לעלות, זו חובתנו לנקוט בפעולה".

בניגוד לארה"ב, בקנדה יש חוקים נרחבים לפיקוח על רכישת כלי נשק ומגבלות על סוגי הנשק. לפי ההנחיות הנוכחיות, כלי מי שמבקש לרכוש אמצעי לחימה, חייב לעבור בדיקות רקע מקיפות וכל הרובים חייבים להיות נעולים וללא קליעים כאשר אין בהם שימוש.

לאחר שחמוש רצח 22 בני אדם בנובה סקוטיה לפני שנתיים, אירוע הירי ההמוני הקטלני בתולדות קנדה, טרודו הודיע באופן מיידי על הוצאה מחוץ לחוק של 1,500 סוגים שונים של רובי סער וכלי נשק בסגנון צבאי.

Hoplite Tactical - Canada: A gun registry by any other name, is still a registry.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי     קרדיט לתמונה: https://hoplitetactical.com/