האמירויות תשקיע 10 מיליארד דולר לחיזוק הכלכלות במצרים וירדן

ביום ראשון הודיעה איחוד האמירויות כי חברת האחזקות בבעלות ממשלת אבו דאבי תקצה 10 מיליארד דולר להשקעה בפרויקטים במצרים וירדן.

ולפי מה שדווח על ידי סוכנות הידיעות של האמירויות , סגן ראש הממשלה והשר לענייני נשיאות, מנצור בן זאיד אל נהיאן, השתתף בהכרזה על שותפות תעשייתית משולבת בין איחוד האמירויות הערביות, מצרים וירדן, "על מנת לאפשר פיתוח כלכלי ב-5 תחומי תעשייה מבטיחים, כולל חקלאות, מזון ודשנים ,תרופות, טקסטיל, מתכות ופטרוכימיה. 

מהסוכנות נמסר כי "שלוש המדינות מהוות 26 אחוז מהאוכלוסיה במזרח התיכון ובצפון אפריקה, עם אוכלוסייה של יותר מ-122 מיליון איש, 49 אחוז מהם בגיל נוער, כלומר נוכחות של שוק גדול וכוח עבודה צעיר, ומדינות אלו מאופיינות בנוכחות תשתית לוגיסטית מתוחכמת הכוללת שדות תעופה, נמלים ומסדרונות תחבורה אסטרטגיים כמו תעלת סואץ, בנוסף לזמינותם של פתרונות מימון חכמים וחברות לאומיות בעלות יכולות רציניות.  

השותפות נחתמה בנוכחות ראש ממשלת ירדן בישר אלח'סאונה, ראש ממשלת מצרים מוסטפא מדבולי ומספר שרים משלוש המדינות. 

מדבולי  הצהיר , בעמוד הקבינט המצרי, כי "מסמך שיתוף הפעולה המשולש הוא התגלמות מציאותית ויישום מעשי של מטרת האינטגרציה הכלכלית הערבית ומודל מעורר השראה להפיכת התנאים השליליים השוררים בעולם ממצוקה ליתרון." 

חברת האחזקות הפכה למכשיר העיקרי להשקעות זרות של אבו דאבי ומנהלת נכסים בשווי 110 מיליארד דולר, לפי נתוני SWF העולמי. החברה רכשה 40% ממניות Louis-Dreyfus Commodity Trading Company בשנת 2021.

יש לציין כי בימים אלו מצויות ירדן ומצרים במשבר כלכלי קשה עקב העלאת מחירי התבואה והאנרגיה המאיימים לרסק את המרקם החברתי העדין אצלם.

קרדיט : אלחורה       קרדיט לתמונה: עמוד הפייסבוק של הקבינט המצרי