איראן חוטפת 2 מכליות יווניות בתגובה למעצר מכלית רוסית עם נפט איראני

טהראן: ​​מעצר המכלית עם הנפט האיראני – שוד שהוזמן על ידי צד שלישי

היום, שבת, אישר דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה , כי צוותי שתי מכליות נפט יווניות עוכבו על ידי משמרות המהפכה בגלל "מצב נסיבות בריאותיות ובטיחותיות".

הדובר אמר בחשבון הטוויטר שלו שהמעצר לא צריך להפריע ליחסים של ארצו עם יוון בגלל מה שהוא כינה "חשבונות שגויים וחסרי רואי, כולל חסימת הדרך בהוראת צד שלישי".

אותרה  אחד המובילים

אתר Tanker Trackers, המתמחה במעקב אחר תנועת ספינות, אמר מוקדם יותר היום כי הצליח לאתר את אחת משתי הספינות היווניות שנתפסו על ידי משמרות המהפכה האיראניים.

הוא הודיע ​​כי הספינה "דלתא פוסידון" ממוקמת מדרום לנמל האיראני בנדר לנג'ה, הממוקם ממערב לאי קשם, והוסיף כי מתבצעות עבודות לאיתור הספינה האחרת, "Prudent Warrior".

הודאה של משמרות המהפכה

ביום שישי בערב אישר דובר מטעם משמרות המהפכה האיראנים את מעצרן של שתי ספינות יווניות ( "Prudent Warrior", ו-Delta Poseidon) בזמן שהן הפליגו במים הטריטוריאליים הבין לאומיים במפרץ הפרסי, תוך הפרה לכאורה של חוקי הימייה.

תמונות של מיקומה של אחת משתי הספינות היווניות לאחר שאיראן השתלטה עליהן
תמונות של מיקומה של אחת משתי הספינות היווניות לאחר שאיראן השתלטה עליה (קרדיט: טאנק-טראקר.קום)

הוא גם איים לתפוס  17 מכליות יווניות שנמצאות באזור, על פי מה שסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "תסנים" ציטטה מקור יודע דבר.

פיראטיות

מנגד, משרד החוץ היווני האשים ביום שישי את איראן בפיראטיות, והגיש מחאה רשמית לשגריר האיראני באתונה, עקב מעצר אלים של הכוחות האיראניים  שתי ספינות בדגל יוון במפרץ הפרסי.

יוון קראה לשחרור מיידי של שתי הספינות וצוותיהן, וציינה כי 9 מאנשי צוות המכליות הם יוונים.

החטיפות האיראניות באו בתגובה למעצר מכלית הנפט הרוסית "פגאס" על ידי השלטונות היווניים ב-19 באפריל ליד האי אוויה (שמה שונה ימים לאחר מכן ל"לאנה"), תוך יישום הסנקציות שנקבעו על ידי האיחוד האירופי על רקע המבצע הרוסי באוקראינה.

קרדיט: אלערביה ופארס פרס