טרגדיה סורית: רופא טבע עם אשתו וילדיו במהלך מסע מקלט לאירופה

מספר פליטים סורים, רובם ילדים ונשים, טבעו בים התיכון במהלך מסע מקלט "מפרך" למדינות אירופה, בטרגדיה שחוזרת על עצמה, לפיה הסורים עדיין משלמים את המחיר כדי להימלט מהתנאים הטרגיים בארצם.

רשתות מקומיות בחוראן שבדרום סוריה, בהן קונייטרה, אבלו אתמול על הווטרינר (אחמד דיב), אשתו וילדיהם וכן מונירה אל-שולי ובנה, עקב התהפכות הסירה שנשאה אותם למסע "הברחה" לאירופה, מהחוף הלובי.

חיל הים הלובי מסר אתמול כי סיורי משמר החופים הצליחו לחלץ את גופותיהם של ארבעה מהגרים (שלוש נשים וגבר) וחילצו 12, כולם סורים, בעוד שלושה עדיין נעדרים, "לאחר שסירה שהובילה מהגרים התהפכה בצפון מערב לוב".

חיל הים ציין כי הסירה התהפכה מול חופי עיירת החוף מליטה, 100 קילומטרים מערבית לבירת לוב, טריפולי, בעוד מספר המהגרים הכולל על סיפון הסירה לא היה ידוע.

טביעת סירות הברחה היא מראה שכיח בחופי לוב, ורוב הקורבנות הם פליטים סורים, הנמלטים מהמציאות האומללה באזורים שבשליטת מיליציות אסד בסוריה, בתקווה לחיים טובים יותר במדינות אירופה.

פעולות הגירה וניסיונות לחצות את הים התיכון מחופי לוב פעילים עם תחילת הקיץ מדי שנה, כאשר המבריחים מנצלים את הים השקט ומזג האוויר החמים. לפי ארגוני החברה האזרחית, יותר מ-350 בני אדם קיפחו את חייהם בחלק המרכזי של הים התיכון מאז תחילת 2021.

מתחילת השנה שעברה, מאות סורים, רובם מדרעא, הגיעו ללוב, בתקווה להגיע לאירופה, לאחר שמשטר אסד העניק לאנשים, בעיקר צעירים, דחייה של שנה משירות חובה ואישורי נסיעות כדי להקל על עזיבתם.

באוגוסט האחרון נהרגו לפחות חמישה סורים כאשר סירה שבה נסעו התהפכה בזמן שניסו לחצות את הים התיכון מהחוף הלובי לכיוון איטליה, מה שהוביל למותם של לפחות 5 ולאובדן של אחרים.

בנוסף מאות פליטים סורים נואשים עצורים בידי כנופיות ומיליציות בשטח לוב.

אמנסטי אינטרנשיונל האשים מוקדם יותר את מדינות אירופה בשותפות בסיוע למשמר החופים הלובי ליירט מהגרים בים ולעצור אותם בלוב, למרות שהם מודעים לסבל של המהגרים, ובמקביל קרא לאירופה להפסיק את שיתוף הפעולה עם לוב בכל מה שקשור לתחום ההגירה וביקורת הגבולות.

 

קרדיט: אוריינט ניוז ורשתות חברתיות