הפנטגון חושף את שיעורי האבדות העצומות של רוסיה באוקראינה

הפנטגון אישר היום, יום חמישי, כי רוסיה נטשה את אסטרטגיית "הצירים הגדולים" באוקראינה והיחידות מופנות לעבר מטרות קטנות יותר ולמרחקים קצרים יותר, על מנת להימנע מהאבדות העצומות שנגרמו לה בעבר, במקביל לנסיגת כוחותיה מסוריה על מנת לתגבר את חזיתות הלחימה באוקראינה, דברים במוסקבה מכחישה.

אבדות עצומות שנגרמו לרוסיה

דובר משרד ההגנה האמריקאי מסר כי הכוחות הרוסיים מאבדים חיילים על בסיס יומי, אך נמנעים מלחשוף את המספרים והסביר כי אבדות הצבא הרוסי מאז תחילת הפלישה לאוקראינה הסתכמו בכמעט 1,000 טנקים, 350 סוללות ארטילריה, 36 מטוסי קרב , ו-50 מסוקים. כמו כן האבדות בנפש של הצבא הרוסי מסתכם ב10 אלף עד 15 אלף חיילים , לא כולל פצועים ועריקים.

הדובר הוסיף כי לרוסים יש 110 גדודי קרב באוקראינה, אבל הם מתקדמים לאט בשטח, למרות שיש להם עדיפות בכוח, כלשונו.

הוא ציין כי הקרבות מתמקדים כעת בעיקר במרכז אזור דונבאס, בניסיון רוסי לבודד אותו ולצור על הכוחות האוקראינים הנלחמים בו.

הוא הוסיף כי היו קרבות גדולים בדרום העיר איזיום, ואחרים באזור חרסון ומיקולייב.

הוא ציין כי הכוחות הרוסיים מתגברים את ההגנה על אי הנחש בים השחור כדי למנוע מהכוחות האוקראינים לכבוש אותו בחזרה.

خسائر الجيش الروسي منذ بداية الغزو.. 12 الف جندي و362 دبابة و58 طائرة - بوابة اوكرانيا

נסיגת רוסיה מסוריה

גורם אחר בפנטגון חשף אתמול כי הכוחות הרוסיים החלו לפני מספר שבועות ליישם נסיגה הדרגתית של כוחותיהם מאזורים שונים בסוריה, במיוחד מהבסיס האווירי "חמיימים" הנמצא מדרום מזרח לעיר הנמל לטקיה, וכי הנסיגה כוללת אלפי לוחמים מיחידות חי"ר, חיל אוויר והנדסה.

הוא הוסיף, כי משרד ההגנה הרוסי הודיע ​​לממשלת סוריה בדמשק על תכניותיה לסגת, שכן זו האחרונה מבקשת למלא את הוואקום הרוסי על ידי שליחת יחידות קרב לא סדירות, שחלקן מזוהות עם המשטר הסורי ואחרות בגיבוי משמרות המהפכה האיראנים.

הוא הסביר כי החלטת משרד ההגנה הרוסי התבססה על הנחיות ישירות מהקרמלין לתגבר את החזית האוקראינית בעוד כוחות רוסים, במיוחד בחזיתות דונייצק ולוגנסק, והדגיש כי המלחמה באוקראינה מצריכה שימוש בכ-70 אחוזים מהסד"כ הלוחם של מוסקבה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הגיב ואמר כי הכוחות הרוסיים נשארים בסוריה כי הם נמצאים שם לבקשת המשטר הסורי.

לברוב הוסיף כי "אנו נמצאים שם תוך עמידה מלאה בעקרונות המעוגנים באמנת האו"ם, אנו מבצעים את המשימות שנקבעו על ידי מועצת הביטחון בהחלטה 2254, ונקפיד על קו זה גם בעתיד".

ראוי לציין שרוסיה החלה בהתערבות צבאית בסוריה מאז שנת 2015 ופתחה במלחמתה באוקראינה ב-24 בפברואר, ומומחים מדיניים וצבאיים רבים קשרו את התוכנית שיישמה רוסיה בסוריה עם תכניתה באוקראינה.

الطريق - أوكرانيا تكشف عن خسائر الجيش الروسي منذ بدء الغزو..حصيلة "ثقيلة"

קרדיט: אלטריק