תרגיל מרכבות האש – הערכה מעודכנת אל מול האיום הלבנוני

-> חיזבאללה מחזיק ב-40,000 רקטות לטווח קצר, עשרות אלפי פצמ"רים ו-80,000 רקטות לטווח בינוני/ארוך, כאשר עשרות מהם מדוייקות.

-> בצה"ל מעריכים כי במלחמה הבאה קצב האש יעמוד על כ-1,500 רקטות ומתלבטים איך להכין את הציבור למלחמה עתידית עם חיזבאללה: מצד אחד תרחיש ייחוס מדבר על מטחי רקטות ופגיעות שלא נראו כאן אף לא במלחמת העצמאות, ומצד שני בצבא לא רוצים לזרוע בהלה בציבור.

-> אחד מהיעדים של צה"ל למלחמה הבאה הוא השמדת כוח רדואן של חיזבאללה. מדובר בגדודים מוברחים של חיזבאללה שמטרתם לחדור אל שטח ישראל ולכבוש מוצבים / ישוביים ישראלים, אף לפרק זמן מועט, על מנת שהארגון יצבור הישג מרכזי במלחמה.

-> בצה"ל מבינים כי השמדת הכוח תאלץ תמרון בתוך שטח לבנון, ואומרים – חיזבאללה יירה עד היום האחרון. קצב האש יפחת מיום ליום, אך תלוי בעיקרו במכת הפתיחה הקרקעית.

– > בצה"ל דימו תחרישים למהלך המלחמה. ע"פ הדימוי, שנמצא כרגע ביום התשיעי, בצד הלבנוני ישנם כבר אלפי הרוגים, בהם פעילי חיזבאללה וכוח רדואן. ואילו בישראל – סופרים 80 אתרי הרס שניזוקו באופן קשה וכן גם 300 הרוגים.

-> באשר לתמרון הקרקעי, מספרים בצה"ל כי האוגדות יהיו מצויידות בטנקים ונגמשים חדשים, מערכות נ"ט ומערכות תקשורת שמאפשרות חיבור בין כל הזרועות, כאשר הדגש המרכזי הוא מודיעין שיגיע עד הלוחם בשטח ויביא לגביית מחיר קלטני.
בצה"ל מודעים לעובדה כי בדרום לבנון שוכנים 230 כפרים ועיירות, בהם למעלה ממיליון וחצי אזרחים, ומסבירים כי בתחילה יקראו להם לסגת, ולאחר מספר ימים האיזור יוגדר כמרחב לחימה ולא תהיה מגבלה בהפעלת הכוח.

-> כחלק מהתרגיל, צה"ל מסיים היום תרגיל אוגדה גדול במסגרתו "נכבש" אזור אום אל פחם וואדי ערה, המדמה את אזור דרום לבנון ואת הכפרים והעיירות השיעים הנמצאים בשליטת חיזבאללה. במסגרת התרגיל של האוגדה המשוריינת 162, "עוצבת הפלדה", תרגל צה"ל תמרון משמעותי בו השתתפו חטיבות הרגלים נח"ל וגבעתי, חטיבה 5 של המילואים של יוצאי נחל וגבעתי, וכן חטיבת השריון 401 וחטיבת האש 215.

-> מגן הצפון – בצה"ל מעריכים כי העבודות להצבת חומה וגדר חדשה ימשכו עוד לפחות כשנתיים בעלות של כ-2 מיליארד שקלים.

דימוי לחימה רב-זרועית וזירתית באוויר, בים, ביבשה ובסייבר: 4 שבועות של תרגיל ייחודי. "מרכבות האש" יוצא לדרך | את"צ

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת   קרדיט לתמונה: דובר צה"ל