צבא ירדן: מלחמת סמים של ממש בגבולנו הצפוני נגד ארגונים איראנים

דובר צבא ירדן: אנו עומדים בפני מלחמת סמים שיטתית בהובלת ארגונים הנתמכים על ידי גורמים זרים

לאחר סיכול ניסיון הברחת כמות גדולה של סמים מכניסה למדינה, אישר מנהל התקשורת הצבאית הירדנית, קולונל מוסטפא אל-חיירי, ביום שני, כי ארגונים איראנים מסוכנים תוקפים את הביטחון הלאומי של המדינה, וציין כי הכוחות המזוינים עומדים כעת בפני "מלחמת סמים" בגבולות הצפון-מזרחיים של ממלכת ירדן ההאשמית.

בנוסף אמר לערוץ "ממלכת ירדן", "יש לנו בשנים האחרונות 2020-2022 עלייה גדולה במספר הפעולות והניסיונות לחדור ולהבריח בעיקר סמים".

אל-חיארי אמר גם כי "ההברחה היא שיטתית, בהובלת ארגונים מאורגנים הנתמכים על ידי גורמים חיצוניים", וציין כי את הוואקום שהותירה רוסיה כשנסוגה מדרום סוריה ממלאת איראן באמצעות המיליציות שלה.

הוא המשיך, "לפעמים הקבוצות הללו זוכות לתמיכה מקבוצות לא ממושמעות ממשמר הגבול הסורי ומקבוצות אחרות, ולכן מדובר בפעולות שיטתיות".

4 מבריחי סמים נהרגו

ראוי לציין כי הצבא הירדני הודיע ​​ביום ראשון על הריגתם של 4 מבריחי סמים ופציעתם של אחרים, לאחר שסיכל ניסיון הברחת כמות גדולה של סמים שהגיעה מהצד הסורי.

הצבא חשף כי מצא 637,000 כדורי קפטגון, 181 סוליות חשיש, 39,600 כדורי טרמדול ונשק קלצ'ניקוב, לאחר חיפוש שנערך, תוך שהוא מצביע על כך שהתפיסות הועברו לרשויות המוסמכות.

אגרוף ברזל

הצבא אישר כי יפגע ביד ברזל, בכל הכוח והתקיפות, בכל ניסיון הסתננות או הברחה, כדי להגן על הגבולות ולמנוע פגיעה בביטחון הלאומי הירדני.

ראוי לציין כי הכוחות הירדנים, מתחילת השנה הנוכחית, סיכלו פעולות חדירות והברחות רבות על כל צורותיה, ותרמו במהלך השנים האחרונות להגבלת כניסת חומרים נרקוטיים ואסורים לירדן, במיוחד במהלך המלחמה.

סמים שנתפסו בממלכת ירדן - ארכיון

קרדיט: אלערביה