מבצע "להטיס פורמולה": הטסת תרכובות מזון לתינוקות מאירופה לארה"ב

בעוד מטוסי תובלה של חיל האוויר האמריקאי מטיסים כמויות עצומות של ציוד צבאי כדי לסייע לצבא אוקראינה מול הכוחות הרוסיים, נחת היום מטוס תובלה C-17 באינדיאנה עם אספקה קריטית מסוג אחר, היישר מבסיס חיל האוויר רמשטיין שבגרמניה: יותר מ-30 אלף ק"ג של תרכובת מזון תינוקות מתוצרת נסטלה.

מדובר במשלוח הראשון במסגרת מבצע "להטיס פורמולה" שממשל ביידן השיק כדי לסייע עם המחסור החמור בתרכובות המזון החיוניות ברחבי ארה"ב שעורר פאניקה בקרב הורים לתינוקות ואילץ חנויות למכור לפי מכסות. הממשל מסר כי בימים הקרובים צפויים להגיע משלוחים נוספים שיופצו "למקומות שבהם הצרכים דחופים ביותר".

המשבר החל על רקע החלטת מנהל המזון והתרופות לסגור בפברואר את המפעל של חברת אבוט, ששולטת ב-48 אחוז משוק התרכובות בארה"ב, בשל בעיות זיהום שגרמו לאשפוז של תינוקות, ששניים מהם מתו. בשבוע שעבר קיבל המפעל אישור לחדש את פעילותו, אולם יעברו כחודשיים עד שהמוצר ישוב למדפים.

המחסור החמור עורר גם את הסוגיה של חוסר תחרותיות בתחום הפורמולות לתינוקות, כאשר מלבד אבוט פועלות בשוק האמריקאי רק עוד שלוש חברות מרכזיות – מיד ג'ונסון, פריגו ונסטלה. חברי קונגרס וסנאט דרשו לחקור את התעשייה וגם בממשל ביידן הודו כי הם יצטרפו לבחון את הריכוזיות בתחום.

בשבוע שעבר, חתם הנשיא ביידן על חוק חדש שנועד להבטיח למשפחות עם הכנסה נמוכה גישה לתרכובות המזון לתינוקות, וזאת באמצעות הטבות מהתוכנית המיוחדת להשלמת תזונה לנשים, תינוקות וילדים. החוק גם דורש מיצרניות הפורמולות לספק את המוצרים לתוכנית כדי להתמודד עם מחסור אפשרי בעתיד.

Purees: A complete guide to first foods | Huckleberry

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי     קרדיט לתמונה: https://huckleberrycare.com/