בגלל הסנקציות המערביות רוסיה מתמודדת עם מחסור קריטי בכטב"מים

משרד ההגנה הבריטי אמר, ביום שבת, כי רוסיה סובלת ככל הנראה ממחסור קריטי בכלי טיס מנוהלים מרחוק – מל"טים, שבהם היא השתמשה לזיהוי מטרות, כדי להפציץ אותם בכלי טיס או ארטילריה, כך מדווחת סוכנות רויטרס.

המשרד ייחס זאת להגבלות וסנקציות בינלאומיות שהשפיעו על יכולות הייצור של המדינה.

המשרד הבריטי הדגיש כי אם רוסיה תמשיך לאבד מל"טים בקצב הנוכחי, יכולות המודיעין והסיור של הכוחות הרוסיים ידרדרו עוד יותר וישפיעו על יעילות המבצעים האופרטיביים שלהם.

על פי דיווח של סוכנות AFP, רוסיה המשיכה להפציץ את מזרח אוקראינה ביום שבת, ואישרה כי השמידה מאגר נשק שנמסר על ידי המערב, כך טוען משרד ההגנה הרוסי.

לדבריו "טילי הקליבר ארוכי הטווח וברמת הדיוק הגבוהה ששוגרו מהים השמידו משלוח גדול של נשק וציוד צבאי שנשלחו על ידי ארצות הברית ומדינות אירופה ליד תחנת הרכבת מאלין באזור ז'יטומיר", טענת זאת לא ניתן לאמת עד כרגע.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר בראיון כי השלב הנוכחי של המלחמה "יהיה עקוב מדם", אך בסופו של דבר הוא יצטרך להיפתר "באמצעות דיפלומטיה".

"בהחלט יהיו שיחות בין אוקראינה לרוסיה, אני לא יודע איך הן ייראו: דרך מתווכים, בלי מתווכים, בתוך מעגל מורחב, ברמה הנשיאותית", אמר זלנסקי בראיון לתחנת הטלוויזיה האוקראינית ICTV.

הוא הביע שוב את נכונותו לקיים פגישה, במידת הצורך, "ברמה הנשיאותית" עם עמיתו הרוסי.

לאחר כישלון הכוחות הרוסיים לתפוס את קייב ואת אזורה בסוף פברואר ומרץ, הכוחות הרוסיים מתרכזים כעת במאמצים בתקיפה נגד מזרח אוקראינה, שם הלחימה מתעצמת.

حمّى الطائرات المسيرة

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: אלוואטן